Direktlänk till inlägg 22 juni 2009

Imorgon följer flugsmällaren med ut...

Av Therese Olsson - 22 juni 2009 22:05

Åkte till hästarna vid sju ikväll och hade bara tänkt ta en liten runda i skogen för Katrin frågade om vi skulle bada... men det blev kondition träning i stället! Kul men jobbigt:) Får se vem som har mest träningsvärk imorgon, Roxette eller jag?!

När jag skulle hämta hästarna som givetvis va längst ner i hagen stod Zara och Tekkla i vattnet... dom lekte mest med den!

Zara stod och sparkade i det så att skvätte på både mej och Roxette som stod på torra land. Tekkla stoppade näsan i blöt, men kul hade dom iaf!

Roxette är för fin (eller för gamal) för sånt trams;)


Tog med mej Roxxan upp och började borsta av henne plockade väl ca 20 fästingar som satt sig under natten, verka vara ett bra år för dom!

Hemma på vägen va det endast lite mygg som va lite sugna på blod.

Men upp i skogen var det ca 15500354650323531,20 flugor!!!!!

Jag hatar dom djuren eller kryp eller vad dom nu tillhör!

Dom fyller verkligen ingen funktion, bara klia massor på Roxette som får panik så fort hon känner att en fluga är på henne.

Är inte lätt att vifta bort alla flugor när det kommer nya på en gång!


Kom på att jag kanske skulle fjolla till att i morgon när jag rider, i stället för att allt MÅSTE matcha som vanligt kankse jag skulle bryta av med min rosa flugsmällare...

Då kan jag även använda det som spö!

Man kan säga att jag slår två flugor i en smäll!!

HAHA, åh vad fiffig jag är!!


Allt gick jätte bra idag ockås, mycket mjuk och fin, fick något förböjd i sidorna när jag gjorde skänkelvikningar men blev stadigare under rittens gång!

Imorgon ska hon får nya dojjor jag ska ska klippa mej, hoppas att jag hinner rida efter, det är säkert fullt med massor av inseker ute så dags men en ´knall rosa flugsmällare har jag hört att dom inte gillar!

Upp till bevis...

 
 
Ingen bild

Elina

23 juni 2009 09:54

Ska Roxette och du till Falserbo:-)

 
Ingen bild

Sophie med Apocalypse

24 juni 2009 01:28

Hallå! Vad skönt att det verkar gå bättre=) nån tävling inplanerad ännu=) ?? kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Ovido - Quiz & Flashcards