Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Therese Olsson - 6 juni 2009 19:44

ÅH, blir gaken på min jävla data den hoppar och hala sig om vartannat!

Hade skrivit i en halv timme nu om dagen ridpass men nog fan flippar den ur..


Få göra en mini förkortning eftersom jag snart ska åka iväg och jobba hinner jag inte skriva länger, få skriva mer utförligt när jag kommer hem i natt!


Roxette- gick så himla bra idag! Allt jag gjorde satt klockrent!

Det bästa va att hon gick lågt och fint, höjde ryggen men ändå behöll farten:)

Roxette och jag lider ju av samma sjukdom- vi ställer för höga krav på oss själva!


Zara- vart kommer all hennes energi ifån?!

Efter hon fått galoppera en bra bit och jag riskerat livet så va hon fortfande lika pigg.. och stark!!!

Skulle trava hem, men hej hopp hade ingen styrka kvar i mina armar?!


Lika bra jag kör och titta om jag hittar känslen på väg in till jobbet, lär behöva dom till imorgon då det är dags för nya tag:)


Nu ska jag göra mej i iorning inför jobbet ikväll, hade tydligen varit skit bra igår hoppas på likadant idag!!!

Hoppas att det gick bra för Natalja idag!

Så long så länge...



Av Therese Olsson - 6 juni 2009 00:52

Har regnat, haglat om vartannat idag! Tur min äskade häst hade täcke annars hade hon väl hackat ut sina tänder av att hon skulle frysit så mycket!

Bestämde mej för att inte rida idag sen det var så tråkigt väder, ridning ska vara roligt och inte bara för sakens skull.. så hade inte gjort så stor nytta om jag ridit mer än Roxette gått som en kratta för haglet var så hårt!

Körde upp till hästarna och satte på dom andra två galningarna täcke, och Zara kom för en gångs skull när jag ropade. Duktigt Zara! Sen var det dags för nästa hagelkur som bara kom på typ 1sekund och Zara tyckte det va obehagligt att det lät så mycket på täcket att hon hoppade rätt fram ett steg , och hoppsan där stod visst en människa (jag)!

Men ändå förlåten sen hon skötte sig så bra i övrigt!

På med täcket på min ängel, ja jag menar det verkligen. Hon är verkligen snäll som en ängel!

Trots att hon kan vara ganska jobbig när jag håller på med dom andra att hon ska gärna stå 1mm från mej, myckigt med närhet visseligen men någon måtta får det vara!

Men denna häst är ju inte rädd för något:) Bra eller dåligt?!

Hon stod så snällt och när jag skulle gå och sa god natt och hade pussat och kramat klart gick hon efter mej och gnäggade, sötnos!

Katrin och. Elin varit här och grillat och druckit vin och drinkar, så gott så. Vi spelade: Hur fan visste du det? trots att jag kom tvåa känner jag mej som världens smartaste. Kompisarna gick för en stud sedan. Favvon John kom ju ockås upp och drack lite öl, men han va trött så han gick hem efter en stund och innan mina vänner gick hem kom brossan hit och tänk att han kan vara så rolig och trevlig ibland!


idag kom det ett sms jag väntat på sedan förra helgen, men är lite hemligt så det kan jag inte berätta om här!

Skönt att man märker att nogåt blivit tokigt iaf!!!

Nehe god natt och sov så gott!

Ovido - Quiz & Flashcards