Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Och så här gick det...

Av Therese Olsson - 18 februari 2010 21:14

Ja jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen men igår va jag allt annat än glad trots att jag fick ett bra besked.

Förra gången vi var där skrev Lisa en anteckning om att hon var något halt på vänster fram trots att det var andra benet som var skadat.

Hon har varit väldigt stel i v.fram så jag bad Lisa kolla det. Hon kände lite på knäet och Roxette reagerade direkt.

mot rötgen och och min snälla underbara häst chockade dom och gick in utan bedövning coh dom var djupt impade av henne...?

Sååå duktig min lilla älskling, den finaste jag vet!

Bilderna  var dock inte så fina..

Visade sig att Roxette har överbeastat det nu när hon gaft ont i sitt andra ben vilket gjorde att hon nästan var 2grader halt (ganska mycket).

Det mesta beror ju på att hon  överbelastat det, men visade sig ockps att hon fått beläggningar på knäet. Drabba oftast äldre hästar.

Då brast jag...

Mamma och pappa tog över snacket! Roxette fick stå på dropp i två timmar där nere med någon medecin som jag inte minns namnet på något latinskt ord. Men även människor får det när dom har cancer eller benskörhet.

Fick även antibiotika sprutat i knäet.

Lisa var ärlig och berättade att bra kommer hon aldrig bli men hon kunde förebygga att det blev er enom det svindyra dropparna. Och då hoppas vi så klart att det hjälper....

Förstrkningsbandet då?

 Jo dom blev lika chockade som jag minst sagt, vi hade ju räknat med ett halv år men tror det eller ej det var nästan läkt,mycket tack vare snön kylt det så mycket.

Visst blev jag glad men var ändå helt förstörd efter jag fått beskedet att jag aldrig mer kommer kunna tävla och kräva något av henne utn endast "normal"ridning.

Visst får jag träna henne om jag inte kräver och om hon bara blir bra från allt elände så ringer jag Angelika direkt och be om en skritt lektion...


Ja är det inte de ena så är det de andra!

Skönt ändå att senan nästan var helt bra men nu är det nästa procedur, det som är skönt ändå är att eftersom vi räknat med minst ett halt år på senan så blev jag ju inte helt deppad efter som jag ställt in mej på det för att inte hoppas för mycket, tur var väl det!

Nu iad och imorgon är det boxvila.. phuuu det är inte det lättaste efetrsom hon blir pigg av drppet hon fick igår. Idag var hon vätte än både Zara och Tekkla TILLSAMMANS!

Skönt flrvisso att hon håller hoppet uppe!

på lördag blir det kovalicenthage i 12 dagar och sedan den 3e mars är det återbesök igen...


Men måste säga att dom berömde henne så mycket att hon är en så cool och snäll häst, inte rädd för något (mer än älgar) och det hade dom ju inga tack och lov!

Hon är så duktig min allra finaste...!


Tur jag även hade min älskade mamma och pappa med mej, gud vad dom ställde upp och stöttade mej igår! Framför allt när vi kom hem och jag näst intill ger upp allt så kämpar dom och jag ahr dom i ryggen hela tiden.

nu har jag gett mej fan på att vi ska klara detta tillsammans..

Tack snälla underbra älskade mamma och pappa för ni finns vid vår sida!


Tack även snällaste Petra som jag hade ett lång samtal med igår om detta!

Hon var ju med om nästan samma sak med sin. Men hon att fått mej att se ljuset i allt elände som håller på!

Att hon bara orkar med mej är ett under så nervös jag var inför denna resan emn aldrig klagade hon utan fanns där och stöttade mej!

Men det var skönt att ventilera med henne igår om allt som hän så jag ändå fick bearbeta det i min lilla hjärna som forfatande nog inte riktigt fattat..

Tack snällaste Petra för allt ditt stöd!!! Jag lova att jag ska tapetsera en vägg åt dej;)

Tack alla snälla jobbarkompisra och vänner för ni funnits där coh lyssnat och pratat med mej, allt för att lugna mej!Tack tack.. ingen nämnd ingen glömd, ni vet vilka ni är!


Nu som sagt är jag inställd på att hon bara ska bli bar i sitt knä, men jag ger inte upp det kan jag lova!!! Vi ska klara igenom oss detta också!

Tack snälla alla för lycka till sms/inlägg!



  


Världens finaste!!!

 
 
Ingen bild

petra

18 februari 2010 23:25

Vad gullig du är! Tycker inte du har varit speciellt stirrig är van vid mig själv:). Det är så fruktansvärt jobbigt när det händer något med någon man älskar. Spelar ingen roll hur många man har, varje individ är ju speciell. Det gäller alla djurslag även oss människor, även dig o mig Tessan (fast jag vet inte vad när det gäller oss, måste vara att vi helt enkel är bäst;-).
Många kramar till dig o din lilla häst
Petra

 
Ingen bild

Elina

19 februari 2010 09:55

Usch vilket elände, börjar det krångla med gamla hästar så kan man ju ge sig tusan på att de hittar det ena felet efter det andra. Tråkigt! Men du har ju Tekkla, det dröjer inte så länge innan du kan börja träna med henne:) Och så får du ju ändå tänka på att Roxette har varit hel i benen ända fram till nu, det är banne mig inte alla förunnat att ha haft samma häst i så många år utan att den har varit halt en enda gång. Det om något tyder väl på att du har tagit jäkligt väl hand om henne och ridit förståndigt, eller hur? Lycka till med konvalecensen. Kram Elina

 
Pauline

Pauline

22 februari 2010 21:40

Är både glad och ledsen för din skull...
Jag kan bara hålla med om att min syster (Petra) är en klippa.
Sköt om "dig" och dina hästar.
Kramis från Pauline & Farax

http://farax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards