Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Året som gått..

Av Therese Olsson - 30 december 2009 21:57

Ja, har väl varit långt ifårn det bästa!

Vi var på gång och allt flöt som det skulle men då plötsligt som ni som läser min blogg vet så skadade min älskade häst sig!

Platt fall och nere på ruta ett igen och det har varit tunga veckor.. Dels för Roxette som skulle få i sig sin medicin som hon avskydde och sen inte kunna motionera som hon brukar, märker nu att hon är väldigt uttråkad i haden.. Nästan så Zara är boss i hagen! Men märk väl att jag sa NÄSTAN..!

Det har varit väldigt tungt och jobbigt för mej också mentalt när alla suttit och pratat om ridning och bla bla bla...!

Men som sagt hon har inte haltat och nu är svullnaden nästan nera, så nu längar jag med sor nervositet till slutet av januari då vi ska ner till Löberöd igen och kolla så det är på rätt väg!!!

Sen är det bara att vänta och vänta och vänta och så vänta lite till!

Men skulle vilja tacka min mamma och pappa som har stöttat mej till hundra- dom vet hur jävla hårt detta tog på både mej och Roxette!

Dom har hjälpte oss så gått det går framför allt puchat mej när jag grävt ner mej för mycket..! Alltid har dom funnits där!!!

Även ett tack till alla mina arbetskamrater på dagis och på Piraten som ställt upp och lyssnat och pratat och som ockås stöttat!

Även mina vänner.. ingen nämnd ingen glömd!!!

Petra- du har varit min ängel och tack för du brytt dej och stöttat mej och kramat mej och ja allt du vet! Du vet ju vad vi går igenom du har ju gjort nästan likadant!

-------------

Zara har börjat komma till ro när man rider henne, dock innan jul var jag hos ryggdoktorn och behöver jag säga mer än att han suckade efter han knådat min rygg!

Spring,rid,motionerings förbud i två veckor...

Kul!!! Eller inte, känns som jag lagt på mej typ 500kg på dessa två veckorna och ja okej då jag har väl rört mej lite men lååångt ifårn så mycket som jag önskat!

Men på fredad är det dags! Hoppas snön ligger kvar så jag kan springa i snön..

Sen hoppas jag att det blir mer snö så jag kan rida Zara ute i snön- lite styrketräning, precis vad hon/vi behöver!

-----------

Tekkla ja hon är lika pigg som vanligt, hon hr ärvt sin mors temerament..

När hon vill något är det nu och inte om två sekunder!

Haha, söte bebis!

---------

Nu ikväll har jag klippt av Tekklas långa man sen kom jag på att vi hade ju fårr GULD glitter av Helen när Tekkla fyllde 1 tror jag det var!

Så efter att både hon och Roxete fått sig en lång och skön rycktning så blev det guldglitter i man och svans..

Nu fick dom inte så mycket flaskan måste ju räcka till i morgon när själva guldkvällen är!

Tack snälla underbara Helen för det super bra glittret!!!

Det ska Roxette ha på sig sin första träning när det nu blir..:)

------------

Som sgat ett riktigt skit år detta- så nästa år kan ju inte bli sämre så bara hålla tummarna att Roxette blir frisk och att vi hinner komma igång innan nästa nyår!

Hoppas ockås att alla mina nära och kära får vara friska och krya.! Sen har jag några med nyårslöften men dom avslöja jag inte häR!!! Men som sgat hoppas mest att Roxette blir frisk!


            Gott Nytt år på er alla!

Önskar Tessan, Roxette, Tekkla och Zara!

 
 
Ingen bild

petra

30 december 2009 23:46

Ta det försiktigt med löpandet i snön bara för det är isfläcka under åtminstone här uppe i skogen. Var ute o gick en runda i skogen o det var riktigt halt på sina ställen. Det ska nog gå bra med lilla Roxette, jag håller alla tummar o tår (fan de börja vitna nu:-) ). Vi kommer ju att fira in det nya året tillsammans men önskar dig i alla fall ett superbra nytt år kramar Petra, Hugo Jockii o Lucifer

 
Pauline

Pauline

13 januari 2010 16:47

Hej hopp, förstår att du haft ett tungt år men jag hoppas att detta året blir bättre både för dig och dina hästar.
Du får komma o heja på mig och Farax när vi tävlar EM i sommar, syrran kanske behöver en assistent med alla hennes kameror, handdukar, glittertubar mm.

Kramis och God fortsättning

http://farax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

tessan

14 januari 2010 22:05

Pauline: Ja det har varit tungt år så värre kan det val inte bli?!
Men som jag sa till Syrran idag- nu är man så fruktansvärt rid sugen att jag ska försöka trolla bort all snö i helgen.. Vill ju inte att hon ska halka på kuppen!
Du ska bara veta vad vi redan bestämt;) Jag hoppas attg du inte kommer skämms över oss för vi kommer låta och synas ganska väl!:)
Hörde att allt passade, toppen- då är det bara dom rosa lindorna kvar!
Kram

 
Pauline

Pauline

16 januari 2010 17:25

nänä, inga dumheter vill jag veta av..
Få se om det blir Chappen, dem har ju konkat ihopa det med både EM och SM precis veckorna efter.. typiskt..
Jag gillar faktiskt att det är och har varit snö, mycket bättre än lera och slask men jag förstår att du inte vågar dig ut med en skadad häst. Så för din skull hoppas jag oxå att snön går bort.
Kramis

http://farax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards