Alla inlägg under september 2009

Av Therese Olsson - 25 september 2009 19:50

Ja, det kan man lungt säga att jag var...

Skulle ridit Zara idag eftersom Roxette har lös sko och Micke inte haft tid att komma än.. Han har ju ca 1000 hästar till att sko!

Men när jag kom ut och skulle se så Zaras sko satt kvar fick jag stryka dagens planering.. för hon hade ju ockås en baksko lös. Skillnaden är att jag skulle kunnat rida henne fastän den är lös för tappa hon den blir hon inte ´super halt som Roxette, men och trassla upp föttrena så det va inte värt att rirkera!

Då hade vi varit tillbaka på ruta ett igen!!!


Jaha, vad skulle jag då hitt på ikväll.. Galen som jag är slog mej tanken att jag skulle ut och springa. Det va ju ett tag sen...

Men det är något i min kropp som inte är helt okej!?Obestämd

Jag är trött men kan inte sova, kan inte koppla av utan ligger och tänker för mycket på allt och idag när jga satte på lite Linda B i öronen tänkte jag att det här ska nog gå bra!

Fan, så fel jag hade! Skit trött och skit jobbigt att andas. Det tryckte på bröstet att jag trodde jag skulle bli liggande bland alla kor ute på udden.

Rundan blev väl nästan 4km och jag har inte sprungit dena veckan och förra veckan gick jag mest för det va veckan jag va lite förklyd.

Men fatta inte vad det va idag för så ont som det gjorde i bröstkorgen idag har jag nog aldrig kännt förr...


Men men ska testa en runda imorgon också så får jag se om det är något som inte stå rätt til (blir inte förvånad) eller om det va så jobbigt idag för att det blåster som tusan ute...


Tacka vet jag ridning!


Ikväll blir det jobb med Cicci, blir väl till att städa hela baren (som vanligt efter onsdagen) och sen ska vi kolla igenom lite polecy..Skrattande

Måste snart hoppa i duschen för ikväll är dte näst sista programmet av kändisdjunglen;(


På återhörande...

Av Therese Olsson - 23 september 2009 23:36

Ja idag har min lilla älskling haft namnsdag!

Visseligen bara med ett K i allmenackan, men man får hitta anledningar att ha kalas... Fråga pappa som köpt en hel drös med morötterSkrattande. Men men är det kalas så är det!!!!


Roxette har en lös sko så hon får gärna stå stilla i hagen så hon inte tappa den innan Micke kommer, hon blir ju så fruktänsvärt halt om hon tappar dom.

Så lika bra att ta det säkra före det osäkra!

Imorgon ska jag och Elin longera hennes luriga häst, ska bli spännande.. Men vi håller tummarna!


Nehe dags att hoppa i säng, är väl igen som kommer oh hälsa på så här sent.

Natti natti! Håll tummar och tår imorgon!


¨puss tekkla   

PUSS PÅ DEJ MIN LILLA STJÄRNA! 

Av Therese Olsson - 21 september 2009 22:05

Idag hade jag sovmorgon till 11, hade ställt klockan på halv 8 för att försöka sova lite längre eftresom jag inte hunnit med att sova i helgen!

Men vaknade vid halv 7 super pigg.

Gjorde i ordning lite här hemma och hade tänkt att gå ner till hästarna idag och precis när jag kommit fram till att göra det ringer min underbart snälla granne Gulli och berätta att dom sett tre hästar nere vid sjöboden.. Ingen fara på taket, våra hästar SKA ju vara där.

Men tog bilen och körde ner och skulle kolla dom och ta av dom täckerna.

Men hittade inga hästar... *vs*

Ropade nere vid sjön på dom och du brukar alltid Tekkla komma fram från buskarna, men inte idag!

Ringde mamma arg och frustrerad att jag inte hitta dom. Mamma fattar inte varför jag brusa upp så lätt!

VEM HADE INTE GJORT DET NÄR MAN INTE HITTAT SINA TRE HÄSTAR?????!

Ringde Elin igen och frågade vart dom sett dom.. Jaha då var det helt plötsligt ute på udde! Ca 1km bort *SUCK!*

Elin kom och skulle hjälpa mj fånga in dessa kreatur men då kom grabben på moppen coh skulle visa mej vart dom stod.

Där stod dom ute i havet..

Hur i hela världen går det ihop, tex. Zara som slänger av mamma så hon höll på att bryta både arma och ben för en LITEN vattenpöl, Roxette som vägra gå i vatten när hon har vita lidor på sig (dressyr hästar ska inte vara smutsiga har iaf gått in på henne) men har hon missat att hon har vita strumpor på sig och är född till det?

Den enda som går i vatten frivilligt är Tekkla men okej om hon går ut själv hon måste gå runt stenbryggan som går ganska långt ut.. Nästan till magen på henne, men dom andra har ju följt efter fastän dom kunde stått kvar och ropat på henne!


Hur som helst, grabben på moppen frågade om jag behövde hjälp.

Jätte gärna!

Men han fick vänta att gå fram till jag fångat in Roxette och Tekkla, lill skiten är ju lite rädd för killar.

Jag som är lite nervös om jag ska rida över en massa stenar när vi är ute och rider såg inte det som ett hinder idag efter att jag fick hoppa i plurret och hämta dom!

Roxette insåg att det inte var någon ide att bråka mer med mej, det lyste illska på flera km avstånd, då vet hon vad som väntar!

Tekkla tog ett skutt över, hon fick löra det bäst hon ville, men Zara fattade inte riktigt det och eftersom jag höll i två hästar vill jag gärna inte släppa dom och gå i för att hämta henne, nej tack!!

Men efter att hon stimmat upp sig själjv i vattnet tog även hon ett jätte hopp och sen gick vi upp till vägen.

Mamma sa att jag skulle ta vattnet tillbaka för att inte gå förbi färistningarna, men inte fan tänker jag gå i vattnet i september när det finns en normal väg!!!!


Sista vägen och även färistningen mötte Godis Elin oss, hästarna märker dikert när det är Elin som kommer. Hon har alltid godis med sig, så äben denna gången.

Två knäckebröd... Pyttsan, det är de minsta dom skulle ha när dom gjort som dom gjorde!

Elin tog Roxette först i den lilla grinden som finna jämte färistningen och vände henne och tog Zara, jag tog Hulliganen, men dom klarade sig fint!

Väl hemma till stallet tog vi av dom täckerna sen släppte dom på stora ängen sen kutade dom järnet...


Tack snälle Elin för hjäpen och tänk om jag hade halva ditt lugn!!!!

Men om en vecka har jag nog slutat fred med dom tre galningarna men inte förr!


Blir väl snart sängen, lika bra att gå upp i skymmning i morgon så jag hinner kolla dom om dom skulle hittat på fler dumheter! Ingen sovmorgon imorgon inte....

Måste även ringa Micke för han måste komma och sko Roxette och Zara för ikväll svarade han inte.


Hoppas på ett bättre start imorgon. Kollade i allmenackan idag och har tre stägningar på rad nu, fatta inte hur jag lyckats få det!!!?

Av Therese Olsson - 20 september 2009 22:32

Idag vi 9 skulle jag egentligen ridit iväg med mamma till träningen, men helt slut i kroppen var jag efter denna j*vla fredag/lördag!

Pappa ringde och väckte mej vid kvart i 9 och jag slängde på mej ridkläderna och racade ner till stallet..

Jag hatar att stressa till träningarna för då vill jag vara focucerad och lagom taggad! Men men, inte mycket att göra åt!

Red iväg med Roxette vi ville ju hinna se lite på Zara...

Förra året va Roxette helt knasig vid denna perioden (fällningar), lika så denna. Idag så stressade hon näst intill ihjäl sig till träningen, hon blev till och med ganska svettig! Zara eller Tjabo har väl sagt att det finna älgar i byn om det nu är det hon ser...

Hoppade av henna när vi kom fram och tog av henne sadlen så ställde vi oss i solen och torkade till medans vi (Roxette) andades lite lungt och sedan kikade vi på Zara!


Zara gick ganska bra vista kvarten hon började släppna av och kom till ro.. Hittade formen trots att Roxette var andra sidan banan. Det  Zara har problem med att att det inte är hon som bestämmer utan faktiskt hennes matte!

Dom gjorde halt och där ska Zara stå tills hon ställer sig i form och sen klapp och sen framåt, men som sagt det ska å i 190 hela tiden så när mamma gjorde halt så tyckte Zara att det var jobbigt så hon började backa och var mm från att resa sig men hon höll sig på mattan.

Mamma var nöjd med dagen!!!


Då var det dags för min lilla prinsessa!

Vi travade runt och hon känneds kanon fin, hästan ingen häst i handen och hon liksom bara flät på. Jag behövde bara säga vad vi skulle göra och vis henne vägen så fixade hon resten!Skrattande

Vi fortsatte galoppen som förra helgen och hej å hå va det gick undan!

Hon skjuter iväg med bakbenen så jag hade lite svårt att sitta ner men sen hittade vi båda takten så jag kunde sätta mej djupt ner i sadlen och bara gunga med..

Skrittade en liten stund sen skänkelviknings träningar.

Skänkelvikningen mot höger va nästan klockren trts att hon tappade farten lite. Andra var dock lite jobbigare men jag kom åt henne..

Sen skulle vi träna lite öppna med övergång till skritt och sedan framåt i trav igenTyst.

Gick skit bra i högervarvet, vänster hade jag lite svårare att komma åt henne henne för jag hade så fruktansvärt ont i knäna efter att jag är lite sne fotad... Problem barn!!!

Övergångarna från skritt till trav var lite svår för hon ille gärna glida in på spåret eller tvära sig för mycket!

Men sen skrittade vi av henne och resumerade träningen till att: Hon vill alltid så mycket min häst och att hon ställer upp coh är fint lärd men lite mer bärighet önskas..

Jag tycker mest att det är skönt att jag slipper ha en 500kg hast i handen och att hon är så mjuk och fin!


Nu i veckan ska jag se om jag hinner kolla runt lite på lite hemligheterTungan ute.


I fredags när jag skulle köra hem från Piraten så nog fan var det tvungen att hända något så varför inte punka??!

Någon hade stickit hål på mitt bak däck så jag fick ringa min snälla storebror som kom och hjälpte mej men bultarna eller vad tusan det heter satt för hårt så pappa och jag åkte in och fick sätta på reserv hjulet i lördags morde vis sju... Fan!!!

Imorgon ska jag se om det räcker att man sätter någon plugg i eller om jag måste köpa ett yttligare däck denna veckan!

Men det roade ju iaf någon, skaffa ett liv för tusan!

Är ju säker stumberg, eller hur PetraFlört.


Imorgon är det sovmorgon, SKÖNT!!!

Sen måste jag köra och fixa däcket efetr att jag slutat, sen är det väl bara att kuta till stallet och försöka hinna ut och rida innan det blir kolsvart!

Hoppas att atrin och jag hinner ut och gå eller springa imorgon efter att jag varit ute och ridit..


Min älskade Tekkla, hon ska jag borsta och göra fin i veckan.. och gosa, jag lovar!

Shit, denna söta unge är snart 1,5 år.. Men alltid min lilla bebis!Kyss


tekkla 30 min  Ska ta lite nya kort på henneså ni får se hur stor hon är nu...

God natt!


Av Therese Olsson - 17 september 2009 21:04

Varit på kust från 8-16 idag.. Herregur är inte vad vid att sitta stilla så länge!

Men en mycket trevilg, rolig och och bra kurs. Handla om alkohol och lagar- låter inte kul, men med lite teater blir allt mycket kulSkrattande.

Gobben som höll i det tyckte jag var en bra skådis, kanske skulle kunna bli en riktigt bra stjärna, eller kanske inte!!!


När jag kom hem körde jag hem till stallet och mamma skulle inte rida idag heller så fick rida själv, så tog den lugna och bästa hästen- TRODDE JAG!!!

Jag som är sjukligt svartsjuk är ingen emot vad Roxette var idag när jag skulle ta in henne...

Hon sprang över halva hagen och när hon äntligen stannat vid dom andra och jag skulle gå fram till henne gjorde jag något dumt, jag klappade dom andra två!

Då stack hästen igen.. Ingen risk hon förlåt mej för att jag red Zara igår och dessutom klappade dom två andra, men hur skulle jag göra..? Hon gicj ju ändå iväg!

Men till slut så fick jag minsann tag på min älskade häst som jag alltid kommer älskar mest i hela världen!!!


Tog på henne BoT lindorna och lindade henne ganska högt för tanken var att vi skulle rida lite lungt i skogen men icke!

Zara har helt säkert berättat för min stackars häst om älgarna och eftersom Roxette verkligen är tokrädd kollade hon in i skogen hela tiden. Helt okontaktbar och yssnade inte ett dugg...

Ju långre in i skogen jag kom desstomer trodde jga att vi skulle dö på kuppen. det enda posetiva var väl att vi i så fall skulle dö tillsammans..

Ringde upp min lilla pappa och frågade vem fan det va som sköt typ 50skott på typ 10 min- tänkte det var en seg älg som inte tänkte vika på benen.

Men en Hasse berättade att det var i disslevik dom sköt lerduvor, det säger han när jag är i gisslevik ca 300 meter från den stranden jag var och red vid. Men det skulle visst inte vara någon fara hör det va hagelgevär och haglet flög visst inte lå lång..

Yhee right, Hjärtat bultade och livrädda var vi båda två!

Men Roxette tyckte efter det att allt var farligt och sprang som en tok i galoppen men jobbade ändå på bra med  benen.. Hon va jätte svettig i rumpa när vi kom hem!

Så nu fick hon sitt varma sköna täcke och dom andra två också för i natt ska det tydligen bli jätte kallt!


Blir väl till att sova med två täcke i natt...

Dags för kändisdjunglen som dricker massa äckliga drinkar!!!


Roxette  

Av Therese Olsson - 16 september 2009 20:37

Igår var det vila för båda kusarna så va ute och gick med min älskade vän Katrin i höstvärmen...

Va riktigt varmt och skönt i solen, vi hade med oss Zenta och BojjanSkrattande.

Katrins två hundar eller jaja John, Zenta är ju din!

Sen höll jag på att plocka och fylla i lite papper och almenackan här hemme och hoppsan sen blev klockan 23 och Elin kom upp.. Vi snackade lite skit som vanligt och sen fick hon bråttom in. Hon skulle visst äta kålpudding så sen fick hon för sig, man slutar aldrig att förvånasFlört.


Idag lämnade jag iväg saaben för hon skulle få nya fram däck. Fick låna en gammal volvo och fan, har nog aldrig kört så illa.. Hade jag mött kling och klang hade dom nog trott att jag inte ägde ett körkort!

Men fick mej att uppskatta saaben mer när hon var klar!

Sen bar det av till stallet.

Mamma är inte 100 i sin kropp- trött och mår illa så hon får hålla sig på långt avstånd.. Har inte planerat in några sjukdagar!!!

Tog Zara idag eftersom mamma inte kunde rida, hon behöver ridas mer än Roxette!

Verkar som den hästen aldrig kan bli trött, och Roxette hade inget emot att vila idag ocksåTungan ute.


Genom byn följde mamma med och Zara var till en böjan lite stel men med BoT schabrak och BoT linder blev det minsann fart på henne eftre en stund.

Svängde ner och travade över ängen och hon fick trava lite fritt- vilket betyder full rulle och ingen form!

Synd bara att det va fel person som satt på- dressyr tnten jag!

STOPP!!!

För fort, för okontrolerat ingen form!

Tänkte ut någon bra övning snabbt innan jag fortsatte trava på en grös stig. Mycket över gångar hjälper på henne, hon behöver ågot att tänka på hela tiden så hon inte kommer på massr med hyss!

Red över stora vänen på en ganska hård grusväg- där körde jag lite skänkelvikningar.

Eftersom allt ska gå i 190 med Zara kan det va bra att hon jobba (hon kanske blir trött va min förhoppning)!

Hon slänger ockås benen runt sig och bara hoppas att ett ben iaf ska vara i marken så hon behöver lära sig veta lite vart hon har sin kropp!

Dom sista fem, sex styckna gick ganska bra!

Hon hittade formen och tog det ganska lungt och fick med sig bakbenen bra!FörvånadKryss i taket!!!

Sen kom vi till galopp vägen och det vet dom mycket väl när den är, men i stället för hon skulle bestämma att det va full rulle så körde jag lite galopp lite trav om vartannat.. till slut galopperade hon inte full fart utan faktiskt lyssnade om jag bromsade upp henne lite.

BRA ZARA!!!


Är ju tvungen att pröva allt med henne- även att sitta ner i traven. Hon har älga kli, gissa hur lätt det då är NOT!!!

Men hon kunde faktiskt slappna av i slutet och sen kom vi till upploppet, samma äng som vi började trava på.

Men dressyr tant som jag är får man inte galoppera hur snabbt man vill utan jag bestämmer takten, och vi behövde inte ens bråka utan hon gjorde faktiskt som jag sa!!!


När vi kom hem så va hon ganska svettig-inte lätt att gå efter alla mina krav... Eller hur Zara!?!


  



Av Therese Olsson - 14 september 2009 21:44

Kännde inget när jag vaknade idag men det kom framåt dagen..Började känna att jag va lite stel i mina ben!

Började känna efter och, shit vilken tränindvärk jag kände att jag hade!

Mina ljumskar känns som dom är helt fördärvade.. Typ barbie benObestämd.

Men lika bra att sträcka ut ordentligt så jag körde lite egen träning innan jag och mamma stack ut och red.. Kände att jag behövde lite mer styrka i benen OM vi nu skulle stöta på en älg!


Men vi klarade oss idag också!

Hästarna gick nere vid sjön i natt och tur va väl det för det regnad som aldrig förr i natt.. Vilket Gulli och jag tyckte var ganske intressantSkrattande.

Men när jag skulle ta in ovh borsta henne upptäckte jag att hon hade skadat sig lite på benet. En liten reva ca 3cm lång men inte så djupt tack och lov!

Tro hon skapat benet mot en bänk som jag an´tar att Tekkla hade vält...

Jag frågade vem som vält den och Tekkla var väl den som såg mest skylldig ut!! (Som vanligt..!)

När vi hoppat upp mamma och jag, så gick det i slowmotion...

Zara höll på att somna i boxen hon var nog lite tagen Roxette var nog mest bekväm, den enda som hade krut i sig, gissa vem det var??!Skrattande

Men annars gick det bra idag hon va fortfarande väldigt mjuk och låg i formen!

Hon går helt fantastsk nu.. gäller bara att fånga upp allt slit och lägga det på hyllan och slappna av lite!

Väl hemma och klarat oss från älgar så ställde jag upp Roxette i gången och borstade henne med den mjuka borsten smtidigt som jag masserade henne lite hon blev så trött att jag tänkte- lika bra att ta på henne ett varmt täcke och släppa ut henne så hon inte trilla på stengolvet!

Hon va mycket nöjd!!!Kyss.


Igår när vi tog på Tekkla sitt täcke hade jag glömt att klippa bort brochyren man får till, så den har hon nog lus läst den så hon vet att man inte får rulla sig i täcke...Tyst.

I natt ska dom gå på stora ängen och mumsa gräs.

Pappa har idag målat Tekklas galler så till helgen kan dom nog sova inne.. Roxett ska ha sitt BoT täcke (nytt stalltäcke) och sina BoT lindor (fyra stycken)Oskyldig

  

Hoppas att inte Petra läser det, då blir hon galen...

Av Therese Olsson - 13 september 2009 21:36

kadar2   Helgen bara rusar iväg och jag hinner göra typ allt och ingenting!

Jag planerna så mycket inför helgen men hinner knappt göra hälften!

Som vanligt för mycket att göra....Skrattande

Steg upp vid 9 igår och satte fart och pulade lite inne sen körde jag iväg till Lasse bildoktor han skulle sätta dit något fjäder han glömde i fredags är jag var där.

Sen ringde Hebbe, så vad det bara att trycka gasen i botten!!!

Kom hem till mamma och pappa och satte mej faktiskt och åt frukost.. Äter aldrig frukost hemma annars för att jag inte kan äta så tidigt och innan jag kan sätta mej och äta så har jag redan börjat göra något annat så då får det vara, vad nöjd chefen skulle blivit om han fick reda på att jag ätit frukost.

På jobbet äter jag bara lite frukost mest för att barnen inte ska få samma ovana som jag!

Sen gick mamma sebbe och jag bort till stallet och städade lite och bytte alla trasiga knäppe på täckerna.

Fan insåg att jag hade så himla mycket grejer eller inte bara jag, mamma ockås! Men får nog erkänna att jag har mest.. Man kan tror jag åäger ett helt kompani hästarGlad.

Sen stack mamma och jag ut och red medans lilleman sov och vi red en liten runda mesta för att inte göra dom trötta till dagens lektion!

Mamma och Zara hade nog tagit några uppiggande piller för dom låg alltid typ 1km före oss.. fråga mej inte varför dom hade så bråttom, mamma sa bara att det är kul att rida fort!

Galningar!!

Roxette och jag red och kollade på naturen och bara njöt av att hon var så mjuk och bjöd ärlingt frammåt!

Sen bar det av till jobbet. Hade hört att det var något som kallas för cruzing dag i kna.. jag som hatar bilar hade inte en aning om var det var förrän jag hörde att vi skulle ha något rocka billy band på piraten vilket betyder- raggare och skit dålig musik!

Kvällen har aldrig varit så seg som igår ville bara hem!

Till slut kom Linda Bengtzing och jag blev överlycklig och skulle visa min uppskatting och plinga in dicksklockan och hoppsan, där stod Petra och drack ur sin flaska som jag slog upp i munnen på henne.. Förlåt Petra!!Oskyldig

---

Idag var det då äntigen dags för lektion igen!

Vi hade en väldigt possetiv instänning men jag skulle inte träna förrän 18,15 så jag hann göra massor med annat först.

Jag smörjde alla mina läder säker med Keffires olja och den skummade som tusan men gott  luktade den, och är inte lika fet och flåtig som dom andra så fick stå ut med det. Sen puttsade jag Tekklas galler.. Phuuu vad jobbigt det var!

Sen ska borstas med stål borste sen sandpapper sen sopa av det sen rostskyddsmåla sen måla det i silver som Roxette och Zaras galler.. Blir nog bra när det blir klartTungan ute.

Mötte mamma precis när jag skulle rida iväg med Zara, hon berättade att när hon red till lektionen hade hon mött en skit stor älg.. Andra gången hon gör det nu på en vecka!

Zara hade blivit lite halv tokig, inte så konstigt kanske om man möter en sån, vem fan hade inte kutat iväg!

Därför red jag stor vägen, vilket inte hade spelat så stor roll nu i efterhand för Elin red lektionen eftre mamma och hon hade ockås tagit stora vägen hem och träffat på en bauta älg...

Jag tacka allt och alla som rörde sig på Torhamns vägen så min häst slapp se en älg!

Hon är ju totalt livrädd för dom, och just nu känns det som hela byn är full av älgar så det är väl bara att hålla i sig när man ska ut i skogen.. Vilket jag ska fyra dagar denna veckan!!!Skrikandes

Men vi stötte iaf inte på någon varken dit eller hemSkrattande

Angelika undrade vad jag ville träna- övergångar blev svaret.

Allt gick faktiskt helt perfekt om det nu kan göra det...

Vi har ju börjat med den nya taktiken att jag skritta bort trava två varv i varje varv sen kör vi igång med träningen, det funlar skit bra!

Vi travade runt lite och sen skulle vi träna lite skänkelvikningar.. Skänkelvikningarna mot höger var utsökta som Angelika sa.. vänster va lite svårare.. hon ville gärna tvära lite för mycket!

Travade ganska mycket på fyrkanten och gjorde mycket tempoväxlingar och sen skrittade vi en liten stund sen la jag upp mina stigbyglar...

Nu skule jag få Natalja träning- att rida ett helt pass utan sigläder!

Roxette som har tyckt det var lite otäckt när jag sitter på henne hade inget emot det idag och det va super kul!Skrattande

Skulle göra en ponny fattning och det är typ läget under kontroll  men inte samla ihop henne så mycket som vi brukar utan bara gunga med och fy tusan vad det gick!

Hon bara flög fram och puttade up mej några gånger ur sadlen men jga hittade balansen ganska så fort igen..

Angelika sköna kommetar- herregud vilken galopp som han! Helt underbar hon är so  en hingst.. kan man få bättre kritik??! NEEEEJ!!!

Det gick ganska så fort men hon hittade en bra form så blev lite tung men det fick jag stå ut med när hon bjöd så ärligt frammåt!

Allt handla om hur jag ska veta hur jag kan samla ihop galoppen sen när jag rider "normal" galopp utan att hon samlar sig för mycket!

Hon bara flög fram och jag bara gungade med i den enorma galoppen och allt känndes jätte bra!


Hoppas att vi kan pröva på det nästa vecka igen och att vi även kan se hur fina galopp steg hon tar fast jag har stigbyglar!Skrattande.

Vi körde nästan en halvtimme utan och nu känner jag att det gör ont i ryggen på mej för att jag suttit så mycket på henne, men idag är nog första gågen jag känner jag kan stå ut med det!


Hon har verkligen hittat tillbaka nu (hoppas jag)!

När vi kom hem fick hon stå lite med BoT ryggvärmare sen fick hon ett täcke på sig och ut till hagen till dom andra sötnosarna!

Då är frågan om man vågar ut i skogen imorgon..?


Ovido - Quiz & Flashcards