Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Red Zara...

Av Therese Olsson - 16 september 2009 20:37

Igår var det vila för båda kusarna så va ute och gick med min älskade vän Katrin i höstvärmen...

Va riktigt varmt och skönt i solen, vi hade med oss Zenta och BojjanSkrattande.

Katrins två hundar eller jaja John, Zenta är ju din!

Sen höll jag på att plocka och fylla i lite papper och almenackan här hemme och hoppsan sen blev klockan 23 och Elin kom upp.. Vi snackade lite skit som vanligt och sen fick hon bråttom in. Hon skulle visst äta kålpudding så sen fick hon för sig, man slutar aldrig att förvånasFlört.


Idag lämnade jag iväg saaben för hon skulle få nya fram däck. Fick låna en gammal volvo och fan, har nog aldrig kört så illa.. Hade jag mött kling och klang hade dom nog trott att jag inte ägde ett körkort!

Men fick mej att uppskatta saaben mer när hon var klar!

Sen bar det av till stallet.

Mamma är inte 100 i sin kropp- trött och mår illa så hon får hålla sig på långt avstånd.. Har inte planerat in några sjukdagar!!!

Tog Zara idag eftersom mamma inte kunde rida, hon behöver ridas mer än Roxette!

Verkar som den hästen aldrig kan bli trött, och Roxette hade inget emot att vila idag ocksåTungan ute.


Genom byn följde mamma med och Zara var till en böjan lite stel men med BoT schabrak och BoT linder blev det minsann fart på henne eftre en stund.

Svängde ner och travade över ängen och hon fick trava lite fritt- vilket betyder full rulle och ingen form!

Synd bara att det va fel person som satt på- dressyr tnten jag!

STOPP!!!

För fort, för okontrolerat ingen form!

Tänkte ut någon bra övning snabbt innan jag fortsatte trava på en grös stig. Mycket över gångar hjälper på henne, hon behöver ågot att tänka på hela tiden så hon inte kommer på massr med hyss!

Red över stora vänen på en ganska hård grusväg- där körde jag lite skänkelvikningar.

Eftersom allt ska gå i 190 med Zara kan det va bra att hon jobba (hon kanske blir trött va min förhoppning)!

Hon slänger ockås benen runt sig och bara hoppas att ett ben iaf ska vara i marken så hon behöver lära sig veta lite vart hon har sin kropp!

Dom sista fem, sex styckna gick ganska bra!

Hon hittade formen och tog det ganska lungt och fick med sig bakbenen bra!FörvånadKryss i taket!!!

Sen kom vi till galopp vägen och det vet dom mycket väl när den är, men i stället för hon skulle bestämma att det va full rulle så körde jag lite galopp lite trav om vartannat.. till slut galopperade hon inte full fart utan faktiskt lyssnade om jag bromsade upp henne lite.

BRA ZARA!!!


Är ju tvungen att pröva allt med henne- även att sitta ner i traven. Hon har älga kli, gissa hur lätt det då är NOT!!!

Men hon kunde faktiskt slappna av i slutet och sen kom vi till upploppet, samma äng som vi började trava på.

Men dressyr tant som jag är får man inte galoppera hur snabbt man vill utan jag bestämmer takten, och vi behövde inte ens bråka utan hon gjorde faktiskt som jag sa!!!


När vi kom hem så va hon ganska svettig-inte lätt att gå efter alla mina krav... Eller hur Zara!?!


  



 
 
zara

zara

16 september 2009 21:32

E det ett nytt kort hon ser ju mager ut.

http://zaras ägare

 
Ingen bild

tessan

16 september 2009 22:12

Det är innan sommaren.. innan du tvingade mej att släppa upp dom i sjumilaskogen!
Nej hon ser inte mager ut, hon ser normal ut... Lilla galoppören som du säger;)

 
Ingen bild

Elina

17 september 2009 11:09

Hon ser ju jättefin ut:)

Men hur går det för gammeltanten? Har hon fått svininfluensan måntro;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Ovido - Quiz & Flashcards