Alla inlägg under juli 2009

Av Therese Olsson - 1 juli 2009 22:09

Äntligen är det snart semester och jag i denna fina underbara stolen kommer jag nog tillbringa en hel del tid..

Den kankse får följa med till Falstebo, fats då får jag og välja mellan stolen och mamma- hon tyckte inte den var fin!

Jag älskar den:=)

Av Therese Olsson - 1 juli 2009 21:43

Red bort till Lenas volt idag för att förberede både mej och Roxette mest psykiskt!

Hade fått varningar i från lilla Petra att jag skulle skynda mej ut för där hon bor i skogen va det blixter och dunder och en himla massa regn.

När jag kommit halvvägs till banan hörde jag en knall emn tänkte att kommer det ett ordentligt oväder vänder jag hem men det händer aldrig något mer...


Kom på mej själv att jag funderade hur jag skulle lägga upp taktiken för att allt skulle vara perfekt- nej just fan så fick jag inte tänka!!!

Försökte koppla bort allt i skallen och jag tror minsann jag lyckades:)

Red mycket serpentiner idag för att fortsätta mjukgörandet, inget som min häst har problem med men lika bra att checka av allt...

Hade travat och gjort lite övergångar för att hon skulle komma upp med ryggen och för att hon skulle trampa under sig mer.

Tvekade om jag skulle ta galopp innan jag testade att sitta i traven. Roxette blir ju lätt springig efter att man galopperat henne, men inte idag!


Banan va lite halv tung på vissa ställe och jag kände och märkte att Roxette faktiskt sammarbetade och jobbade på jätte bra!

Checkade av trav halt, då hon innan i våras ALLTID drog upp huvudet av bara ren grej att hon alltid gjort det men den satt helt perfekt!

Nu ska vi bara försöka få att benen stå lika jämj vilket är ganska svårt att korregera från ryggen!

 Skrittade lite granna för att andas lita, var ju så fruktansvärt kvaft idag också!


Okej, va länge sedan jag va så nervös..

Handlar egentligen "bara" om jag kunde sitta på henne nu efter allt slit.. hjärtat dunkade och Roxxan tog sitt första steg och andra och även tredje.. när hon va på typ sitt 56:e steg tänkte jag när ska hon börja spänna sig för att jag satt ner, emn dte kom aldrig!

Tänkte det här är inte sant, lika br jag pröva en gång till emn nej inte då heller...

Gjorde lite öppna och sluta skänkelvikningar sermentiner- hon var fortfarande väldigt mjuk och sammarbetsvillig och framför allt gick hon skit bra!

Fatta inte vad jag gjorde för rätt/fel nu idag?!

Är det för att jag FÖRSÖKTE koppla bort alla krav eller för att hon helt enkelt blivit starkare i ryggen!?

När jag kom hem hade jag Tekkla helt för mej själv, vi hade mysstund..

Ca halv timme stod jag och klia henne och vilken duktig häst hon är min lilla bebis, nej just de det är hon ju inte längre. Hon är ju stor nu!



Dette kommer jag leva på nu och hoppas att det går lika hmla bra på söndag!

Är ju viss en tävling i Yxnarum den 1augusti!!:)

Kanske, kanske inte;)

Av Therese Olsson - 1 juli 2009 16:27

Hade kort dag idag på jobbet, kom klockan halv 9 och gav oss iväg till stranden men barnen och där var vi till 1 då Knutby och jag slutade!

Körde till affären för att köpa mej en glass iadg när det var så varmt, höll på att bli påkörd i sidan av en gammal dam som inte kollade på den sidan jag var utan mest på den andra där hon hälsade så glatt:/ *arg*

Men Saaben klarade sig fint och hade hon kört en centimeter till hade hon kört in i oss.


Kom hem, låste upp dörren och skulle slänga in väskan i sovrummet som alltid såg att en kruka låg nere, tack och lova att de bara va en plastblomma och att det inte låg jord över hela rummet!

Fattade dock inte varför den åkt ner för jag hade inte haft öppet fönster men sopade ihop skräpet och tänkte inte mer på de..

La mej ute i häng mattan för att steka lite, lästa tidningen och såg att det skulle vara hoppning idag vid 3!

Skoj det ska jag kolla på tänkte jag..

Gick in från ballkongen för att in och dricka lite vatten och såg att min antennsladd som litter uder dörren va av PÅ FLERA STÄLLEN!!!!


Jag vte att jag har möss uppe men har aldrig sett en skymt av dom och så länge jag inte märket av dom inne i huset får dom gärna hålla sig på vinden, men bara att inse att jag inte sover själv längre om nätterna, mössen håller mej sällskap -jag är livrädd för sånna små djur-!

Blir nog att sova ute i häng mattan i natt för att slippa känna någon styrker sin ludna kropp mot min...


Åhh hela dagen är förstöd och bara att inse att det blir aldrig som man tänkt sig!!!!

Hoppningen på tv fick jag  skita i för tvn funkar ju inte, bara att hoppas att Roxette går bra idag så jag kan glädjas åt något!!!

 Ingrid och jag har iaf lagt ut gift och en musskrämmare så nu hoppas jag att det gör susen!


*Någon helt annat på tal om dålig dag--- Man får inte glömma att ge tillm´baka man får inte bara ta!

Har märt att en del har lite svårt med det! Allt är jobbigt och allt är tråkigt, man måste se det från fler än sin egna vinkel!

Framför allt säga vad man själv tycker och inte falla för ett grupptryck!

(Bara en parantes!)



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards