Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Svartsjuke drama och skottlossning..

Av Therese Olsson - 17 september 2009 21:04

Varit på kust från 8-16 idag.. Herregur är inte vad vid att sitta stilla så länge!

Men en mycket trevilg, rolig och och bra kurs. Handla om alkohol och lagar- låter inte kul, men med lite teater blir allt mycket kulSkrattande.

Gobben som höll i det tyckte jag var en bra skådis, kanske skulle kunna bli en riktigt bra stjärna, eller kanske inte!!!


När jag kom hem körde jag hem till stallet och mamma skulle inte rida idag heller så fick rida själv, så tog den lugna och bästa hästen- TRODDE JAG!!!

Jag som är sjukligt svartsjuk är ingen emot vad Roxette var idag när jag skulle ta in henne...

Hon sprang över halva hagen och när hon äntligen stannat vid dom andra och jag skulle gå fram till henne gjorde jag något dumt, jag klappade dom andra två!

Då stack hästen igen.. Ingen risk hon förlåt mej för att jag red Zara igår och dessutom klappade dom två andra, men hur skulle jag göra..? Hon gicj ju ändå iväg!

Men till slut så fick jag minsann tag på min älskade häst som jag alltid kommer älskar mest i hela världen!!!


Tog på henne BoT lindorna och lindade henne ganska högt för tanken var att vi skulle rida lite lungt i skogen men icke!

Zara har helt säkert berättat för min stackars häst om älgarna och eftersom Roxette verkligen är tokrädd kollade hon in i skogen hela tiden. Helt okontaktbar och yssnade inte ett dugg...

Ju långre in i skogen jag kom desstomer trodde jga att vi skulle dö på kuppen. det enda posetiva var väl att vi i så fall skulle dö tillsammans..

Ringde upp min lilla pappa och frågade vem fan det va som sköt typ 50skott på typ 10 min- tänkte det var en seg älg som inte tänkte vika på benen.

Men en Hasse berättade att det var i disslevik dom sköt lerduvor, det säger han när jag är i gisslevik ca 300 meter från den stranden jag var och red vid. Men det skulle visst inte vara någon fara hör det va hagelgevär och haglet flög visst inte lå lång..

Yhee right, Hjärtat bultade och livrädda var vi båda två!

Men Roxette tyckte efter det att allt var farligt och sprang som en tok i galoppen men jobbade ändå på bra med  benen.. Hon va jätte svettig i rumpa när vi kom hem!

Så nu fick hon sitt varma sköna täcke och dom andra två också för i natt ska det tydligen bli jätte kallt!


Blir väl till att sova med två täcke i natt...

Dags för kändisdjunglen som dricker massa äckliga drinkar!!!


Roxette  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Ovido - Quiz & Flashcards