Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Dagens träning..

Av Therese Olsson - 20 september 2009 22:32

Idag vi 9 skulle jag egentligen ridit iväg med mamma till träningen, men helt slut i kroppen var jag efter denna j*vla fredag/lördag!

Pappa ringde och väckte mej vid kvart i 9 och jag slängde på mej ridkläderna och racade ner till stallet..

Jag hatar att stressa till träningarna för då vill jag vara focucerad och lagom taggad! Men men, inte mycket att göra åt!

Red iväg med Roxette vi ville ju hinna se lite på Zara...

Förra året va Roxette helt knasig vid denna perioden (fällningar), lika så denna. Idag så stressade hon näst intill ihjäl sig till träningen, hon blev till och med ganska svettig! Zara eller Tjabo har väl sagt att det finna älgar i byn om det nu är det hon ser...

Hoppade av henna när vi kom fram och tog av henne sadlen så ställde vi oss i solen och torkade till medans vi (Roxette) andades lite lungt och sedan kikade vi på Zara!


Zara gick ganska bra vista kvarten hon började släppna av och kom till ro.. Hittade formen trots att Roxette var andra sidan banan. Det  Zara har problem med att att det inte är hon som bestämmer utan faktiskt hennes matte!

Dom gjorde halt och där ska Zara stå tills hon ställer sig i form och sen klapp och sen framåt, men som sagt det ska å i 190 hela tiden så när mamma gjorde halt så tyckte Zara att det var jobbigt så hon började backa och var mm från att resa sig men hon höll sig på mattan.

Mamma var nöjd med dagen!!!


Då var det dags för min lilla prinsessa!

Vi travade runt och hon känneds kanon fin, hästan ingen häst i handen och hon liksom bara flät på. Jag behövde bara säga vad vi skulle göra och vis henne vägen så fixade hon resten!Skrattande

Vi fortsatte galoppen som förra helgen och hej å hå va det gick undan!

Hon skjuter iväg med bakbenen så jag hade lite svårt att sitta ner men sen hittade vi båda takten så jag kunde sätta mej djupt ner i sadlen och bara gunga med..

Skrittade en liten stund sen skänkelviknings träningar.

Skänkelvikningen mot höger va nästan klockren trts att hon tappade farten lite. Andra var dock lite jobbigare men jag kom åt henne..

Sen skulle vi träna lite öppna med övergång till skritt och sedan framåt i trav igenTyst.

Gick skit bra i högervarvet, vänster hade jag lite svårare att komma åt henne henne för jag hade så fruktansvärt ont i knäna efter att jag är lite sne fotad... Problem barn!!!

Övergångarna från skritt till trav var lite svår för hon ille gärna glida in på spåret eller tvära sig för mycket!

Men sen skrittade vi av henne och resumerade träningen till att: Hon vill alltid så mycket min häst och att hon ställer upp coh är fint lärd men lite mer bärighet önskas..

Jag tycker mest att det är skönt att jag slipper ha en 500kg hast i handen och att hon är så mjuk och fin!


Nu i veckan ska jag se om jag hinner kolla runt lite på lite hemligheterTungan ute.


I fredags när jag skulle köra hem från Piraten så nog fan var det tvungen att hända något så varför inte punka??!

Någon hade stickit hål på mitt bak däck så jag fick ringa min snälla storebror som kom och hjälpte mej men bultarna eller vad tusan det heter satt för hårt så pappa och jag åkte in och fick sätta på reserv hjulet i lördags morde vis sju... Fan!!!

Imorgon ska jag se om det räcker att man sätter någon plugg i eller om jag måste köpa ett yttligare däck denna veckan!

Men det roade ju iaf någon, skaffa ett liv för tusan!

Är ju säker stumberg, eller hur PetraFlört.


Imorgon är det sovmorgon, SKÖNT!!!

Sen måste jag köra och fixa däcket efetr att jag slutat, sen är det väl bara att kuta till stallet och försöka hinna ut och rida innan det blir kolsvart!

Hoppas att atrin och jag hinner ut och gå eller springa imorgon efter att jag varit ute och ridit..


Min älskade Tekkla, hon ska jag borsta och göra fin i veckan.. och gosa, jag lovar!

Shit, denna söta unge är snart 1,5 år.. Men alltid min lilla bebis!Kyss


tekkla 30 min  Ska ta lite nya kort på henneså ni får se hur stor hon är nu...

God natt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Ovido - Quiz & Flashcards