Direktlänk till inlägg 21 september 2009

På rymme...

Av Therese Olsson - 21 september 2009 22:05

Idag hade jag sovmorgon till 11, hade ställt klockan på halv 8 för att försöka sova lite längre eftresom jag inte hunnit med att sova i helgen!

Men vaknade vid halv 7 super pigg.

Gjorde i ordning lite här hemma och hade tänkt att gå ner till hästarna idag och precis när jag kommit fram till att göra det ringer min underbart snälla granne Gulli och berätta att dom sett tre hästar nere vid sjöboden.. Ingen fara på taket, våra hästar SKA ju vara där.

Men tog bilen och körde ner och skulle kolla dom och ta av dom täckerna.

Men hittade inga hästar... *vs*

Ropade nere vid sjön på dom och du brukar alltid Tekkla komma fram från buskarna, men inte idag!

Ringde mamma arg och frustrerad att jag inte hitta dom. Mamma fattar inte varför jag brusa upp så lätt!

VEM HADE INTE GJORT DET NÄR MAN INTE HITTAT SINA TRE HÄSTAR?????!

Ringde Elin igen och frågade vart dom sett dom.. Jaha då var det helt plötsligt ute på udde! Ca 1km bort *SUCK!*

Elin kom och skulle hjälpa mj fånga in dessa kreatur men då kom grabben på moppen coh skulle visa mej vart dom stod.

Där stod dom ute i havet..

Hur i hela världen går det ihop, tex. Zara som slänger av mamma så hon höll på att bryta både arma och ben för en LITEN vattenpöl, Roxette som vägra gå i vatten när hon har vita lidor på sig (dressyr hästar ska inte vara smutsiga har iaf gått in på henne) men har hon missat att hon har vita strumpor på sig och är född till det?

Den enda som går i vatten frivilligt är Tekkla men okej om hon går ut själv hon måste gå runt stenbryggan som går ganska långt ut.. Nästan till magen på henne, men dom andra har ju följt efter fastän dom kunde stått kvar och ropat på henne!


Hur som helst, grabben på moppen frågade om jag behövde hjälp.

Jätte gärna!

Men han fick vänta att gå fram till jag fångat in Roxette och Tekkla, lill skiten är ju lite rädd för killar.

Jag som är lite nervös om jag ska rida över en massa stenar när vi är ute och rider såg inte det som ett hinder idag efter att jag fick hoppa i plurret och hämta dom!

Roxette insåg att det inte var någon ide att bråka mer med mej, det lyste illska på flera km avstånd, då vet hon vad som väntar!

Tekkla tog ett skutt över, hon fick löra det bäst hon ville, men Zara fattade inte riktigt det och eftersom jag höll i två hästar vill jag gärna inte släppa dom och gå i för att hämta henne, nej tack!!

Men efter att hon stimmat upp sig själjv i vattnet tog även hon ett jätte hopp och sen gick vi upp till vägen.

Mamma sa att jag skulle ta vattnet tillbaka för att inte gå förbi färistningarna, men inte fan tänker jag gå i vattnet i september när det finns en normal väg!!!!


Sista vägen och även färistningen mötte Godis Elin oss, hästarna märker dikert när det är Elin som kommer. Hon har alltid godis med sig, så äben denna gången.

Två knäckebröd... Pyttsan, det är de minsta dom skulle ha när dom gjort som dom gjorde!

Elin tog Roxette först i den lilla grinden som finna jämte färistningen och vände henne och tog Zara, jag tog Hulliganen, men dom klarade sig fint!

Väl hemma till stallet tog vi av dom täckerna sen släppte dom på stora ängen sen kutade dom järnet...


Tack snälle Elin för hjäpen och tänk om jag hade halva ditt lugn!!!!

Men om en vecka har jag nog slutat fred med dom tre galningarna men inte förr!


Blir väl snart sängen, lika bra att gå upp i skymmning i morgon så jag hinner kolla dom om dom skulle hittat på fler dumheter! Ingen sovmorgon imorgon inte....

Måste även ringa Micke för han måste komma och sko Roxette och Zara för ikväll svarade han inte.


Hoppas på ett bättre start imorgon. Kollade i allmenackan idag och har tre stägningar på rad nu, fatta inte hur jag lyckats få det!!!?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Ovido - Quiz & Flashcards