Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Träningsvärk!

Av Therese Olsson - 14 september 2009 21:44

Kännde inget när jag vaknade idag men det kom framåt dagen..Började känna att jag va lite stel i mina ben!

Började känna efter och, shit vilken tränindvärk jag kände att jag hade!

Mina ljumskar känns som dom är helt fördärvade.. Typ barbie benObestämd.

Men lika bra att sträcka ut ordentligt så jag körde lite egen träning innan jag och mamma stack ut och red.. Kände att jag behövde lite mer styrka i benen OM vi nu skulle stöta på en älg!


Men vi klarade oss idag också!

Hästarna gick nere vid sjön i natt och tur va väl det för det regnad som aldrig förr i natt.. Vilket Gulli och jag tyckte var ganske intressantSkrattande.

Men när jag skulle ta in ovh borsta henne upptäckte jag att hon hade skadat sig lite på benet. En liten reva ca 3cm lång men inte så djupt tack och lov!

Tro hon skapat benet mot en bänk som jag an´tar att Tekkla hade vält...

Jag frågade vem som vält den och Tekkla var väl den som såg mest skylldig ut!! (Som vanligt..!)

När vi hoppat upp mamma och jag, så gick det i slowmotion...

Zara höll på att somna i boxen hon var nog lite tagen Roxette var nog mest bekväm, den enda som hade krut i sig, gissa vem det var??!Skrattande

Men annars gick det bra idag hon va fortfarande väldigt mjuk och låg i formen!

Hon går helt fantastsk nu.. gäller bara att fånga upp allt slit och lägga det på hyllan och slappna av lite!

Väl hemma och klarat oss från älgar så ställde jag upp Roxette i gången och borstade henne med den mjuka borsten smtidigt som jag masserade henne lite hon blev så trött att jag tänkte- lika bra att ta på henne ett varmt täcke och släppa ut henne så hon inte trilla på stengolvet!

Hon va mycket nöjd!!!Kyss.


Igår när vi tog på Tekkla sitt täcke hade jag glömt att klippa bort brochyren man får till, så den har hon nog lus läst den så hon vet att man inte får rulla sig i täcke...Tyst.

I natt ska dom gå på stora ängen och mumsa gräs.

Pappa har idag målat Tekklas galler så till helgen kan dom nog sova inne.. Roxett ska ha sitt BoT täcke (nytt stalltäcke) och sina BoT lindor (fyra stycken)Oskyldig

  

Hoppas att inte Petra läser det, då blir hon galen...

 
 
Ingen bild

petra

14 september 2009 22:19

Lilla Gumman! Frukost är den viktigaste måltiden på hela dagen! O du som stressar jämt, se nu till att börja med det, har ingen lust att hälsa på dig på sjukhuset när du haft hjärtinfarkt. kram petra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Ovido - Quiz & Flashcards