Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Therese Olsson - 15 juni 2009 22:49

Yes... Efter att legat på soffan större dela av dagen bestämde jag mej för att planera lite med Roxette!

Kom väl inte fram till något speciellt mer än nu jävla ska allt bli tipp topp!!!

Min räddare i nöden Natalja har alltid så bra knep och satt och funderade på det här att rida utan stigbyglar.

Det har ju varit det största problemet nu att jag inte kan sitta på henne och fann ingen annan utväg än att pröva det idag... Då skulle hon alltså verkligen behöva kämpa som tusan för att jobba ihop ryggen.

Tänkte att jag ta inte bort stigläderna från sadlen för om det skulle gå skit och Roxette skulle få panik vilket hon lätt kan få om inte inte riktigt förstå vad jag menar lät jag dom hänga kvar under sadlen, sen dessutom är det så förbaskat svårt att sätte tillbaka dom:)

Började inte så där jätte bra med min nya satsning, Roxette ville verkigen inte ut och rida när klockan var halv 9, jagade henne i nästan en halvtimme!

Min snälla mamma kom och lyckades fånga henne, tänk att lite godis löser allt?!

Roxette va varm och nästan svettig när började borsta henne och jag gav henne en rejäl utskällning i hopp om att hon inte gör om det.


Skrittade ut  skogen och kände att jag verkligen inte satt rakt, jag satt inte på båda sittbenen kan det vara därför hon går lite åt höger kanske?

Skittade nästan i en halvtimme och till slut kände jag båda rumpebenen, bra Tessa!!

Roxette gick i skritten hon va framåt och fin form och jag berömmde så hon skulle förstå att hon verkligen gjorde rätt!

Sen var det dags för traven, öhåå hur skulle detta gå??

Joda, som sagt efter efter att hon fått lite panik över att hon måste jobba för att jag kommer åt henne gick hon så himla bra! Huvudet for lite sida till sida i början men det gick betydligen bättre än väntat!!!

Jag är väldigt nöjd över mej själv att jag lyckades sitta i den traven hon vill gå.. hon vill gärna trava på rätt bra fast det är ändå inte symaskin trav så då är det lugt.

Vi båda verkade sitta en trav vi trivdes i så gick super...

Dags för väldigt lite galopp, hon har lätt att få den här symaskins traven efter att vi galoppat men nej då inte dte heller.

Började fundera om någon va fel, varför skulle det gå så här bra nu!!!?

Men va bara att gilla läget:)


Travade av henne grus vägen hem och då tog jag ner stigbyglarna, och jag bara flög fram i trav..

Traven va luftigare men i samma tempo som när jag satt. Hon tyckte nog att det var skönt att  jag lyfte på rumpan och ville inte köra stenhårt från början utan träna detta sucksesivt!

Men jag fatta inte vad som hände idag, det har ju varit omöjligt att sitta på henne och idag gick det hur bra som helst, visst hon kan gå betydligt lägre och mer samlat men det kommer nog med tiden...


Ska se om jag hinner köpa ett kandar på Fredag och se hur hon går på det för nu är jag riktigt taggad!!!

Är så nöjd över både min häst idag och mej själv också.. (märk väl att jag berömde mej själv)

Håll tummarna nu för att det håler i sig ett tag..

 JAG ÄR IAF NÖJD, SÅ ETT STORT KRYSS I TAKET!!!



Ovido - Quiz & Flashcards