Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Therese Olsson - 16 juni 2009 23:27

Kitty mår bättre, hon tar lite tid på sig innan hon reser sig men hon klara det själv och stöder väldigt bra på tassen!

Tindra passar på att njuta av livet nu som stöd till Kitty:)

Haha!

(dessa bilderna är ca 1år gamla)

Av Therese Olsson - 16 juni 2009 22:58

Roxette och jag fortsatte vårat bråk idag, hon vägrade komma när hennes matte ropa!

Dom springer runt som en galning och jag jagar som en galning... varje gång måste hon tyvärr ger sig! Men det har hon inte fattat än att hon bara springer i onödan.. Svetten droppade idag när jag lyckades fånga henne, och tur va väl det nu i eftehand för hon var rätt tung och stark idag!


Skulle fortsätta i samma spår som igår att rida utan stigbyglar...

Ville också se hur mycket jag kunde samla henne, det är lite svårt att se det från häst ryggen hur mycket hon egentligen sänker huvudet, kom på att jag har gramantyglar hemme, tycker igentligen inte om att rida med det!

Det är fusk och man blir lätt beroende av dom. Men jag började bara hålla lite löst i dom och korta tyglarna som jag brukar och gav mej iväg in i skogen vid 21.15:/

Trven höll kvar både tyglarna och gramanerna på samma längd som jah hade i skritten och gick helt fantastiskt!

Efter att vi travat igång benen vilket kanske inte behövdes efetr att spring i hagen så kortade jag gramanen för att se hur många decimeter som jag trodde jag kunde samla ihop´henne mer, men ikke!! Max 5 cm till gick hon ihop och pang sa det så kände jag hur hon höjde ryggen till max coh det kändes som jag satt på mounte everest:)


Slutsats: Antingen så går hon så fintn och samlat i normala fall trots att det inte ser ut så från ryggen eller myglade hon något enormt idag.. men det är nästan omöjligt, för då skulle hon fått panik när jag höll i gramanen! Jippy!!!

Idag innan jobber kom jag på en ny backe vi kan klättra i. Men mörkret började falla men nu när hon gick så bra ville jag testa backen och fullt krut i tanten i uppförsbacken, hon verkade tycka det var skit kul!

Men sen kom jag på en ny ridväg när jag ändå var andra sidan Torhamn, men den vågade jag inte rida för då hade vi inte varit hemma förran natten, men imorgon kanske?!


Slutar egentligen ett imorgon men ska sitta kvar till minst 6 och skriva massor med saker på datan som jag ligger efter i, det är samma sak varje år!

Skärpning jobbar kompisar- nästa termin måste vi hjälpas åt att hinna med och sätta oss!

Fick reda på idag av min "gamla" chef att jag fortsätter jobbar 80% nu när vår nya chef HELEN tar över! Fantasktiskt skönt!!!

Fick mitt fina smycke iadg förresten som jag beställt av Knutbys kompis.. Ska ta ett kort på det imorgon så fattar ni varför jag känner mej som världens finaste, jätte fint!!!

Nu måste jag gå och lägga mej min rygg orkar inte vara vaken längre, den protestera för jämnan nu...

Något jag får ta tag i senare;)

Ovido - Quiz & Flashcards