Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Therese Olsson - 7 juni 2009 22:26

Kom upp till hästarna, där stod min Sebastian (brors son) och pratade med Tekkla!

Han älskar denna häst och allt han ser heter Tekkla:) Ska ladda upp lite nya bilder på denna söta underbara unge i ridhjälm till hans pappas stora glädje, ELLER INTE!! Ingen är lyckligare än jag om han börja rida, haha!

Jag tog Zara på banan idag, och ja vad hände?!

Zara gick hur bra som helst!!!

Hon var super lugn och lyssnade jätte bra. Undrar om hon och jag bråkat färdigt nu...

Sen vill Sebastian rida, så han hoppade upp framför mejoch blev skit arg och ledsen när han fick hoppa av för stackars Zara va så trött efter ett pass dressyr på ridbanan, ingen lätt uppgift att vara min dressyr häst- fråga Roxette!


Sen åkte vi hem och fikade hela högen lille man var ju så trött men hjälmen ville han banne mej inte ta av sig..

Pedagog som jag är förklarade jag varför han inte kunde ha den med sig hem det gick bra tills mamma sa till han jaha tog Therese in den i stallet nu, då var det dags för lite tåra igen...

Detta barn! Söt med en hjälm som är typ 5 storlekar för stor för han, han orkade liksom inte ha den på skallen för den vägde så:)


Åkte tillbaka till hästarna och skulle rida Roxette..

Vi bråkade först för hon ville inte alls idag, sprang runt i hagen och alla tre trissade upp varandra, men lite godis löser allt så till slut fick hon ge sig.. som vanligt..

Red ut i skogen för jag var tvungen att rensa alla tankar om dagen.

Hon var mjuk och fin och skrapade nästan näsna i backen för hon gick så lågt!

Galoppen var helt ljuvlig idag och jag kunde bara sitt och gunga med..

Traven på den långa fina grusvägen som är relativt mjuk nu efter regnet gick hon som en os- häst!

Synd inte min press fotograf såg dett så hon kunde ta lite härliga bilder!

Vi svävade fram och hon hann knappt sätta i ena hoven förrän hon lyfte på nästa!!!

Jag bara satt och försökte att inte störa henne, noch jag tror till och med att jag lyckades:)

Kryss i taket!!!

Super nöjd med båda idag!!!


Vi flyttade ner hästarna på ett annat JÄTTE GRÖNT bete idag.

Roxette- så fort pappasläppte henne satte hon ner munnen och började äta.

Zara- sprang runt!

Tekkla- inspekterade detta nya plaze...

Jätte nöjda alla tre!


Jaha nu sitter jag här med huvudvärk, antingen är det efter allt som häder runt mitt liv eller är det för varje gång jag läser så kisa jag för att jag ser lite illa, vilket jag tror det är.

Men kolla synen i 22 års ålder är ju pinsamt, det är ju ålderstecken!

Nu ska jag strax gå och lägga mej och på onsdag är det dags för min älskade granne att ta studenten, jippy!


Undra jag om det va en vändning idag som mamma sa att dte skulle bli eller om jag bara hade tur idag!

Cicci och Jocke- jag saknar er! Kom hem igen!!!

Katrin och Elin- Tack för allt idag, skönt att ni fattar vad jag menar med dessa jävla kräk.. haha, de är bara Katrin, Elin och jag som fattar, och så kommer det förbli!

Den är störd i hela huvudet- men aldrig mer som vi kommit fram till idag!


På återseende!




Ovido - Quiz & Flashcards