Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Det verka ha vänt...

Av Therese Olsson - 14 juni 2009 23:06

Var ute och red igår och brottom som vanligt hade jag, vi skulle ju ha den årliga sommarfesten på jobbet.

Travade rätt mycket eftersom vägarna är så mjuka och fina nu sen det har regnat så mycket- ingen ont som har något gott med si! (eller bad man säger).

Det gick super bra med Roxette, något snubblig men det kan vara för att det är dags att sko snart och årna har växt rätt mycket på henne, eller ville hon inte trava i det tempot!

Vi körde rätt mycket tempoväxlingar igår för att hon skulle vakna till, va lite halv trött, man kan ju inte bli så myclet annat av detta vädret som varit;)

Hon pinnade på bra och va mjuk och fin i sidorna...

Kunde till och med sitta på henna Natalja!!!!

Kanske blir en träning då innan juni är slut, men måste fråga Roxette vad hon tycker.

Har fått för mej att hon blivit lite gladare nu sista tiden!!!

Hon gör som jag säger och bråka inte alls och i  skogen går hon inte bara och drälle utan är pigg som en mört;)

Innan jag bestämmde dej för att skippa allt var träning heter juni ut så gick allt åt helvete både Roxette och jag tyckte inte det va kul dom sista gångera.

Vi bråkade mest och alla gick precis tvärtom vad som tänkt. Så lite tränings uppehåll var kanske bra trorts allt... Alla verka ju inte tycka det! Men jag känner min häst och jag besämmer över henne!


Tekkla var väldigt när gången när Roxette och jag kom tillbaka och Roxette sa till henne några gånger men en ett åring är ju inte så brihgt att hon sluta.. Tekkla gick vidare till Zara, Zara sa likadant som Roxette men slutade fortafarande inte att gärna stå på dom.

Då ryckte jag in, och sa till henne en 5-6 gånger och hon gjorde en tendens att backa mot mej, det var två steg för mycket bakåt sen fick hon en borste i rumpan och höll sig borta, från Roxette iaf!

Tänkte lika bra jag pröva Zara en gång till tänkte Tekkla, men attans Matte såg mej och gav mej en tillsägelse.

När jag skulle pussa hej då till hästarna ville inte Tekkla komma fram, hon stod och tjurade, och där fick hon stå.. hon kunde behöva tänka över sina hyss!

Men idag när jag cyklade upp till hästarna så kom och springande precis som vanligt så hon hade nog glömmt att vi bråkade!


Idag har ja varit lite (eller väldigt seg)!!!!

Vi hade ju som sagt sommarfest med jobbet igår och då är det personalen och föräldrarna som festa och leker ihop!!

Som vänligt lika lyckad och skoj!

Det var 80-tals tema och ska lägga ut lite bilder, som jag bjuder på!

Ett skratt förlänge livet:)

Fixade oss lite på Nätet sen tod vi stereon med oss geneom Nättraby city och tur var att vi inte va för utspökade då hade gubben på vägen säkert fått en hjärtinfarkt!

Men kul hade vi...


Helen, Daniel och jag tog sen taxi till Piraten där vi möttes av alla skrattde åt oss, vadå vi var ju skit snygga!!!

Petra blande ihop min favvo drink som jag kommit på helt själv, men hon slant nog med mät glaset:)

Åkte med min älskade bror och kusin hem och efter att dom tjatat från stan till lösen om att dom skulle äta isglass så vilade jag ögonen...

Vaknade upp idag av att mamma ringde och berättade att dom skulle köra iväg till ikea och Kitty min hund haltade jätte mycket!

Bara att sätta sig på cyklen och hem och kolla till henne...

Det är utsida av benet som hon har ont och blir det inte bättre till imorgon kväll så får vi åka till farbra doktorn!

Kan vara ett geting stick och hon hade så ont min älskade vän..

Hoppas hon krya på sig!


Nu kommer bilder sen festen, håll i er!!!!


 
 
Natalja

Natalja

14 juni 2009 23:38

Det är ju toppen Tessan!!!
Kan det vara så att även du är gladare och positivare nu? Sånt smittar av sig liksom ; )

Efter regn kommer sol!!

http://latin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

15 juni 2009 18:36

Men åh, tänk att du har lika fina bilder som Anna hade :-) ...era små tjuvar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Ovido - Quiz & Flashcards