Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

Opp och ner, ner och opp...

Av Therese Olsson - 4 juni 2009 23:02

Gymnastik stod på schemat idag med Roxette.

Men började rida Zara, eftersom jag behöver jobba mer med henne och behöver ha betydligt mer kraft än när jag rida min lilla polle:)

Zara va lugn som ett ljus idag när jag gjorde i ordning henne, kryxx i taket! Värre vi kom ut.. hon är ju lika pigg när jag börja som när jag slutar!

Fatta inte hur jag ska göra för att få henne lite trött så hon kan komma till ro, men kommer kanske med tiden även det! Hon blev iaf rejält svettig men så fort hon kom tillbaka till hagen satte Tekkla och hon upp farten och racade några gånger fram och tillbaka, gissa vad Roxette gjorde.. stod och glodde på dom som om dom va knäppa i skallen (varför röra sig mer än nödvänidt)!

Gjorde väl ca 5000 övergånga med Zara och till slut gick det riktigt bra, hon lyssnade på mej och inte på sig själv..

Hem och bytte häst och så klart kom det en regn skur men Roxette behövde ut! Hon vilade igår så full rulle nu igen...

Började med att känna igenom kroppen- böjde höger-vänter- back- fram.

Lite stel idag, kan det va för att hon fick en dags vila kanske:/

Men vi böjde och böjde och till slut nådde hon mitt mål att nudda min tå. Hon är ju så väldigt mjuk när hon är varm i pälsen men idag trodde jag att dte skulle bli fin väder så innan jag åkte till jobbet åkte jag och tod av henne täcket, men vädret va väldigt växlande. När solen va framme var det varmt men när den gick i moln var det super kallt, så det tog lång till att få henne varm idag men efter lite bråk vann jag även den konflikten!


Har hittat en backe att klättra i nu!

Roxette tyckte det var super kul att klättra upp för den, roligast va att galoppera upp. Vi klättrade i några minuter och oj, tusan vad hon tog i med hela kroppen! Dags att lägga av när det går som bäst tänkte jag och traskade hem , med lååånga travsteg.

Jag är så himla nöjd med henne nu, är det för jag släppt alla höga krav om träning kanske?!

Men jag har lovat Roxette nu att vi ska ta lite vila från träningarna och så kommer det bli för både hennes och mitt bästa!!!


Imorgon när jag kommer till jobbet ligger alla snart blivande skolbarn och sover. Dom var så uppspelta idag för att dom skulle få sova på dagis, det värsta är att vi kommer gråta floder när dom slutar!

Dom är helt fantastiska dessa barn:) Love!


Nehe, nu har jag städat hela huset till grill och vin kvällen imorgon.

Det värsta är att jag kommer vara så himla trött, men skit samma!

Varannan vatten som bror min säger...

Dags att planera morgon dagens träning med Roxette och vild hästen men får bli efetr jag handlat om jag våga åka tll Maxi utan mitt stöd Mia!

Hej svejs!!!


Ps: Grattis Elina och hennes häst Saga som fick en liten bebis igår mellan 21,00-22,00:) En liten Calle!!!

 
 
Ingen bild

Mia

5 juni 2009 23:51

:-) Du klarar nog dig fin fint på Maxi Tessa. Men det är klart, det hade varit roligare om jag varit med dig, men då får vi ha gott om tid på oss. Mia loves Maxi!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Ovido - Quiz & Flashcards