Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Får man ångra sig?!

Av Therese Olsson - 2 juni 2009 22:02

Hade ju bestämmt att min älskade häst skulle fått vila idag men efter jag bråkat med Zara i skogen eller ja mest innan kännde jag bara att jag behövde avsluta dagens ridning med lite lugn och ro...

Roxette verkade dock vara väl medveten om att det var vila idag för när vi red ut var hon spänd och dan..

Men efter lite skritt över rötter som är bra för henne att hon ska lyta på fossingarna eftersom hon gärna gör det så enkelt som möjligt för sig så är det bra att hon får använda hennes hjärna! Blev betydligt mer avslappnad och gick super fint i traven.

Men imorgon står det verkligen vila på schemat, hon har gått mycket och hårt nu sista tiden att morgon dagen gör nog mer nytta än onytta! Och imorgon lovar jag att inte ändra mej! Ska till Knutby efter jobbet och skriva dikter till barnen som slutar hos oss i sommar, risken är väl stor att vi kela mest en hennes valp Svante:) 

Zara betedde sig som en riktig vild häst innan vi kom ut..hon smet den lille fan! Efter att jag skällt ut henne i typ 30 min och mamma nervös att det skulle hända mej något ( fast egentligen tror jag hon va rädd att jag skulle ta kol på Zara).

Va ute en rätt lång runda och travade 90%av rundan, hade jag hoppats att hon skulle lugna sig lite men tvärtom! Ju längre vi red dessto piggare blev hästen. Zara kan man nog inte rida trött för hon har så mycket energi och tycker att rida är så kul att jag blev betydligt tröttare än henne.

Men hoppa kan hon iaf, så är det någon som är sugen att hoppa denna vilda häst bara hör av er! Varning för långa avhopp bara..

Känns ändånså bra med Roxette nu. jag hoppas att det håller i sig!!!


Planerat drick vin på fredag med Katrin och Elin:) Ska bli kul!

Jag hoppas bara att jag inte är så trött min kropp börja säga: Lugna dig NU!!!

Måste planera in en dag att träffa Natalja, just nu har vi myvket att prata igenom;)

Nehe dags att plocka undan lite här hemma sen gå och nana, är super trött!

Roxette och jag hade ju ställt in oss på vila men jag ångrade mej mot hennes vilja, men hon borde vara nöjd nu eftre!


Tjao!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Ovido - Quiz & Flashcards