Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Från lugnt och fint till full rulle..

Av Therese Olsson - 1 juni 2009 22:09

Skulle bloggat igår, men ibland vill inte alltid internet som jag...

Men igår iaf: red ut i skogen bara för att rensa allt negativa tankar jag hade sen träningen i lördags!

Red en lång runda med mycket trav. Red henne väldigt lågt i alla gångarter för att hon skulle höja ryggen. Hon gick ju som en riktig stjärna igår, till min stora förvåning! Antingen tyckte hon som jag att det bara va skönt att rida i skogen eller hade hon väl tänkt över sina "hyss"?!

Tänkte jag skulle till en speciell backe och klättra som vi har här i byn, har inte ridit där sen förra sommaren då det ligger så långt från mitt stall men nu när vi har hästarna på sommarbete tar det bara ett par minuter att rida bort

Men som sagt blev aldig som man tänkt sig! Det låg fullt med ner sågade träd, men det va ingen fara jag kunde rida runt dom. När jag nästan va framme så låg det ett bauta träd med två tjocka grenar och lite mellanrum mellan grenarna. hade jag vågat hade jag kunnat hoppa över, men som sagt är ju dresstr ryttare så det vågade jag verkligen inte! Va rädd att Roxette skulle fastna med ett ben i mellan....

Men tänkte att jagmåste ta tag i mina problev som min vän Natalja säger...

Så red iväg till en liten stig där det ligger lita lagom höga ner fallna träd jag klivit över vi travade över dom, och va super nöjd att jag vågade det.

Idag av det yttligare dags för en skogs runda, tänkte jag skulle fortsätta med min rädsla så red bort till samma skog och tänkte jag skulle galoppa över..

Efter att verkligen noga tänkt igenom mitt beslut och satte igång i galopp kollade jag mest på detta super hindert som är max 50cm men för mej i det ögonblicket typ 120!!!! Livrädd.....MEN KOM ÖVER!!!! LEVANDE!!!

Berömde Roxette som om vi typ vunnit sm, men för mej var det stort att våga hoppa, och som sagt man måste kunna säga posetiva saker, och det va jag verkligen bra på iadg men Roxette. Hon gick som en gud hela rundan och jobbade med hela kroppen. (till och med löddrig i rumpan Natalja;))

När vi kom hem till dom andra två galningarna så var det dags att ta itu med mammas vild häst... När jag ropade på henne så gick hon och ställde sig längst bort i hagen, gjorde inte mej något eftersom vi kör stegräknings tävling på jobbet. Kom fram till Zara hela näsborren full med blod jag menar verkligen fulla av blod!

Gick fram till dom som äger betet och försökte spola näsan på Zara medans hon mest tyckte det var kul att leka med vattnet, samtidigt bara väntade jag på att mamma skulle kolla vippen eftersom hon är så rädd för blod men hon satte sig bara ner och andades djup så där en 20 min.. Alla blir vi chockade på olika sätt:)Förmodligen har hon rivit sig på något och även att ett blodkärl gått sönder, så  va inte så farligt som det såg ut.

Red ut Zara i skogen, en jätte fin runda där hästarna verkligen få lyfta på fötterna vilket är väldigt bar för denna galna häst att hon får något att tänka på.. Det är alltid full rulle på Zara... Ska man galoppera en sträcka på c 100 meter tar det ungerfär 4 sek sen är vi framme!

Hon är lite speciell Zara, men rätt skoj att rida en vild häst ibland. Blir lika förvånad varje gång man kommer hem och inte trillat av. Ska kankse inte säga för mycket eftersom jag ska försöká hinna rida henne imorgon ockås...

Kom hem för andra gången och jobbade Tekkla lite på banan.. Jobba och jobba hon ville mest leka! :)

Imorgon blir det vila för Roxette för jag ska stanna kvar på jobet lite extra men ska som sagt försöka rida galningen...

Tack för idag, nu ska jag fylla i tränings kalendern också!

(Än har jag inte gett upp Msv)!

 
 
Ingen bild

Miiiiia

2 juni 2009 22:05

Åhhh Tessa vad gullig hon är lilla Tekkla! Sötnos! Vad duktig du är som vågade ta ett litet hopp frammåt :-) bra jobbat, låter så mysigt att läsa om dina ridturer, själv skulle jag bli rädd av att bara komma in i stallet... Puss Kram Mia.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Ovido - Quiz & Flashcards