Alla inlägg under oktober 2009

Av Therese Olsson - 7 oktober 2009 21:07

Ja, det kan man verkligen undra!!!

Igår va hon ganska så sammarbetsvillig men va lite stel här och där...

Kan beror på regnet att det inte räckt med ett täcke.

När vi kom hem igår hade hon stressat upp sig för något så hon va stettig, pysslade lite i stallet medans hon hade BoT stalltäcket på sig!

Släppte ut henne till dom andra två hulliganerna som gick i hagen. Dom kutade runt som två dåra i hagen fastän Drottningen i hagen kom.

Vad som sedan hände syns på min två idag.. täcnker dock inte lägga ut en bild på det eftersom jag tycker att fötter är så äckliga. Men den är iaf lite svullen och  en lätt blå nyans!

Jag släppte henne i öppningen som vanligt men då gjorde hon en galoppfattning precis på min tå...

Hon tog i som tusan med frambenen. Jag som frös som tusan redan om fötterna vilket gjorde att det gjorde ännu ondare.


Idag red vi ut i skogen efter att jag fått reda på att jag och Cicci klarat vårt prov vi gjorde för två veckor sedan- ansvarsfull alkohol servering.. Endast ETT fel! Nöjd men ändå besviken på att jag inte hade alla rätt.

Tog in min dressyr häst som just nu tror att hon är en vild häst.. hummm!

Skrittade iväg och hej å hå vd det gick undan, hon skrittade p´å och använde att fyra mycket bra!

Själv kände jag att ja inte va helt hundra i foten gjorde ont så fort jag satte ner foten,

I skogen kollade hon överallt utom dit jag bad henne, hon letar ju älgar då får hon fan skylla sig själv om hon rätt va det är ser en!!!

Travade henne lite och hade en väldigt trippig trav, gjorde lite övergånga så att hon skulle börja tänka. Men inte det nej...


Skrittade henne igen och gjorde lite skänkelvikningar över vägen.

Dom va verkligen toppen men ändå koncentrera hon sig inte och lyssna inte på mej tan bara gör det jag bad henne om men absolut inget extra.

Så här höll hon på hela rundan, tuom sista ängen hem där hon gärna hade velat skenat iväg men hon fick nöja sig mer trav då längde hon stegen och gick riktigt super bra!!!!

En sak är iaf bättre och det är att hon är mycket stadigare i formen nu för tiden..


Hon va nästintill blöt av svett när vi kom hem, fundera på att klippa henne.

För hennes egna skull!

Ska köpa såna renhorn och sätta på Zara eller Tekkla coh träna Roxette på att såna med horn inte är farliga...


Undrar om det funkar....?

Av Therese Olsson - 1 oktober 2009 21:36

Nu är viigång igen efter att ha fått nya fina stålgrå dojjor av hovis, tack för det!

Hon tappade tyvärr en bak sko i tisdags och fick hålla sig i hagen så att hon inte skulle börja halta, men dock hade hon tagit sönder lite av utsidan av hovväggen men det löste Micke fin fint!


Idag var det svin kallt. Han varit mycket konstigt väder, sol- hagel- regn- sol om vartannat!

Men jag tog på mej min mellan tjocka vinterjacka och Pollen fick ha täcket på sig medans jag borstade ben och kammade henne så fin så.. Sen upptäckte jag att en av mina bästa vänner svikit mej.. PÄLSGLANSET VAR SLUT!!!Gråter.

Tog av henne täcket hon la på sadlen och sedan la på ett sktittäcke vi tjuvade från Zara- blått med guldkant!!!

Fint ska det va!!!

Nu när det är så kallt och min häst är lite som jag, frusen så måste jag nästan rida dubbla rundor.

En för att värma upp henne och en runda för att kräva någo av henne.

Hann dock inte det idag kom  iväg lite sent till stallet och eftresom jag vägrat inse att hösten är här så hade jag inte rotat fram mina reflexer. Gäller att trava upp tempot dels för att vi inte skulle frysa ihjäl och dels för att komma hem innan det blir bäck mörkt!


I början gick hon stelt och skevt och känndes halt på alla fyra men det är som vanligt när hon är ny skodd.

Ju längre vi travade dessto mer jobbade hon på.

Men ville gärna rusa fram så lite övergångar och skänkelvikningar gjord susen hon lyssnade på mej och inte på älgarna i skogen!Tungan ute

Sen kom vi till galoppvägen och där ville hon bara gå som hon själv ville så ställde mej upp i lättsits och galopperade upp för backen och skrittade ner till slut jobbade hon bra med ryggen och satte under sig bakbenen.

Ställde henne lite åt båda hållen och bytte galopp och gjorde likadant där..

Gick riktigt bra till slut gjorde som jag sa och koncentrerade sig och hade börjat slappna av- just då mötte vi två travhästar.

För någon sekund trodde hon givetvis att det var älgar och fick panik och tänkte tanken att vända sig i farten men jag han trycka emot så jag hann före...


Sen var dock hela rundan förstörd, hon kollade i skoge och alla rådjur vi mötte tyckte hon va läskiga trots att hon brukar tycka dom är fina i "normala" fall...

Hon lyssnade ingenting på mej och ängen hem ville hon så klart galoppera i full rulle och satte bak benen framför frambenen och gjorde ett jätte hopp i galoppfattningen...

Glöm det!

Här blev det trav och la mej på en volt och fick henne och lyssna på mej igen...

Ibland kan hon om hon bara vill!

Hon borde ju lära sig sen 98 då jag köpte henne att hon får ge sig men nej då.. Slutar aldrig att förvånas av dessa underbara djurKyss.


kadar2   Visst är hon vacker! I helgen ska jag se om jag hinner ladd upp dom nya korten på Tekkla och även på Roxette och Zara!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards