Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Therese Olsson - 15 oktober 2009 22:13

Jag har ju ibland funderat på att skaffa mig en karl. Men jag vet inte…. de är så svåra att förstå sig på. Man vet liksom inte riktigt var man har dem… mycket jobb är det också, man måste vara snygg i håret varje dag, se till att man har snyggtrosor rena, variera maten… Men å andra sidan kan de ju vara alldeles underbara…

Men hur hittar man då en bra karl? Här efterlyser jag tips! Jag har provat med Internetdejting vid ett par tillfällen under åren, men att hitta guldkornen där är minsann inte lätt! Många har suttit där i åratal, kanske sekel. Och många har drabbats av Internetsjukan: de tror att de hela tiden ska hitta någon sötare. Man kan sitta och ”prata” långt och länge, och så vips, så är de bara borta. Då har de hittat någon sötare…. och sen när de har hittat denna sötare, så hittar de en ännu sötare…  

Men visst måste det ju finnas guldkorn där också? Jag menar, JAG är ju där! Jag är ett fynd! Det vore ju tragiskt om jag är den enda där.

Vad är då fördelen med att ha häst, istället för ha en man?

Att ha häst är dyrt tänker du kanske. Visst, det kostar en slant, men det kan bli minst lika dyrt med en man. Betänk bara vad en bra mascara kostar idag! Och snygga trosor, herregud, titta på prislappen på dem så förstår du….

Man kan utan problem låna ut sin häst till en väninna utan att oroa sig för att kusen plötsligt ska tycka att hon är det bästa som hänt honom.

Jag vet alltid var jag har min häst  (åtminstone så länge elstängslet fungerar).
Han blir inte det minsta besviken om han får samma mat två dagar i rad.
Han bryr sig inte ett dugg att jag har en bad-hair-day.
Han följer gärna med ut på en tur fast det är fotboll på tv.
Han klipper gräset utan att man behöver tjata om det.
Och skulle han mot förmodan vara ett hopplöst talanglöst fall så kan man sälja honom! En häst kan alltså ses som en investering! Jag har aldrig någonsin fått betalt för en avlagd gammal karl, det har snarare kostat mig att bli av med dem.

Faktiskt kommer jag då på en sak där män har fördel kontra häst. De kan ta på sig skorna själva, och de gör det gratis! Fast å andra sidan, så är ju skorna till en man mycket dyrare än skorna till en häst.
Så det är egentligen bara själva påsättandet som är gratis….

Å andra sidan så är ju hästar oerhört dåliga på att gå ut med soppåsen.
De är inget vidare på att massera ryggen. Att ta med dem i badkaret är inte att tänka på!
Att dela en flaska vin en kväll och lösa alla världsproblemen är inte heller något hästar är särskilt bra på.
Och det är stört omöjligt att ligga sked med en häst. (Det går inte att ligga gaffel heller för den delen)

Så… ja… vad göra?…. kanske ska man ändå försöka satsa på en karl…. Trots att man inte har en aning om hur de fungerar… eller kanske är det just det som är charmen?  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards