Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Vad har hänt med min lugna dressyr häst?!

Av Therese Olsson - 7 oktober 2009 21:07

Ja, det kan man verkligen undra!!!

Igår va hon ganska så sammarbetsvillig men va lite stel här och där...

Kan beror på regnet att det inte räckt med ett täcke.

När vi kom hem igår hade hon stressat upp sig för något så hon va stettig, pysslade lite i stallet medans hon hade BoT stalltäcket på sig!

Släppte ut henne till dom andra två hulliganerna som gick i hagen. Dom kutade runt som två dåra i hagen fastän Drottningen i hagen kom.

Vad som sedan hände syns på min två idag.. täcnker dock inte lägga ut en bild på det eftersom jag tycker att fötter är så äckliga. Men den är iaf lite svullen och  en lätt blå nyans!

Jag släppte henne i öppningen som vanligt men då gjorde hon en galoppfattning precis på min tå...

Hon tog i som tusan med frambenen. Jag som frös som tusan redan om fötterna vilket gjorde att det gjorde ännu ondare.


Idag red vi ut i skogen efter att jag fått reda på att jag och Cicci klarat vårt prov vi gjorde för två veckor sedan- ansvarsfull alkohol servering.. Endast ETT fel! Nöjd men ändå besviken på att jag inte hade alla rätt.

Tog in min dressyr häst som just nu tror att hon är en vild häst.. hummm!

Skrittade iväg och hej å hå vd det gick undan, hon skrittade p´å och använde att fyra mycket bra!

Själv kände jag att ja inte va helt hundra i foten gjorde ont så fort jag satte ner foten,

I skogen kollade hon överallt utom dit jag bad henne, hon letar ju älgar då får hon fan skylla sig själv om hon rätt va det är ser en!!!

Travade henne lite och hade en väldigt trippig trav, gjorde lite övergånga så att hon skulle börja tänka. Men inte det nej...


Skrittade henne igen och gjorde lite skänkelvikningar över vägen.

Dom va verkligen toppen men ändå koncentrera hon sig inte och lyssna inte på mej tan bara gör det jag bad henne om men absolut inget extra.

Så här höll hon på hela rundan, tuom sista ängen hem där hon gärna hade velat skenat iväg men hon fick nöja sig mer trav då längde hon stegen och gick riktigt super bra!!!!

En sak är iaf bättre och det är att hon är mycket stadigare i formen nu för tiden..


Hon va nästintill blöt av svett när vi kom hem, fundera på att klippa henne.

För hennes egna skull!

Ska köpa såna renhorn och sätta på Zara eller Tekkla coh träna Roxette på att såna med horn inte är farliga...


Undrar om det funkar....?

 
 
Elina

Elina

8 oktober 2009 22:01

Du är då tapper och håller igång trots att det är höst och ruskigt...Själv är jag nätt och jämt en buskryttare numera. På lördag ska vi ut på långtur (i skritt) med fika i sadelväskorna....sån är min ridning nu för tiden ;) MEN nästa helg ska vi ta hjälp med lastningen och sen kanske det bär i väg till ridhuset för lite mer seriös träning, kan man ju hoppas iaf....Ha det gott o hälsa Gamlan

http://elinaihalsingland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards