Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Vilken träning!

Av Therese Olsson - 12 oktober 2009 21:23

Dagen träning bestod av mycket kallt väder! 4Grader och något blåsigt vilket gjorde att jag hann börjar frysa innan min tränare kom som dessutom va 10 min försenad (har en häst på tillridning)

men jag skrittade henne och hon hade täcke för hon inte skulle frysa och stelna till ville ha henne på topp på dagens träning!

Värmer jag upp henne för länge så blir hon trött och då trippa hon bara och det var det inte värt...

Travade henne några varv och sen skrittade jag igen, hon kändes jätte fin!

Intill banan där jag tränade stod Lena och Mickes föl- födda i början och april tror jag och den andra i början av maj..?

Roxette och jag blev som mammor på nytt.. vill ha ett till! (hoppas inte mamma och pappa läser detta) men kom på att mina nerver säkert inte skulle hålla för att vänta in dom sista dagarna!

Får hoppas på Tekkla, hon är ju fortfarande min bebis!:)


När tränaren kom så pratade vi lite taktik coh en liten hemlis som stannar bara mellan henne och mej sen pratade vi lite om sitsen.. Men tänk inte för mycket på det säger hon till helt fel människa- hon säger det till en kräsen dressyr ryttare som vill att allt ska vara och ser perfekt ut.. humm...

Slappna av mer i knäna om du kan.  PROOOOT, hur fan slappnar man av i knäna?!?!

Traven va helt perfekt, så stadig coh trampade på bra med bakbenen vilket var vårt mål!

Sedan tränade vi galopp på volt och sen avsaktning till skritt/trav när jag passerade medellinjen där ville hon gärna slå sig fri, men då gäller det att tänak öppna och sen trava något steg och sen galopp igen.

Galoppen var helt ljuvlig hon bara flöt och jag kunde bara sitt och hålla i den där dumma höger tyglen som alltid av någon anledning blir längre.. Fatta inte varför jag hela tiden tappar den!?

Jag kunde korta och länga precis hur jag ville!

PERFEKT!!!

Vad skulle jag gjort utan min prinsessa!

Sen var det dags att lägga ner henne och man kan lungt säga att hon nästan slickade banan.. Så fin min lilla älskling!!!

Sen red vi hem och fick lägga på henne två täcke så hon inte fryser!


Vet inte om jag ska klippa henne i år när jag ältat det lite.. hon är inte super raggig men ändå lite längre hår än normalt vilket gör att hon stettas lättare men risken är att hon fryser lättare nu eftersom det redan börja bli kallt!!?

Får se...


I helgen hade det som sagt varit fullt upp i fredags slutade jag halv 1 men stannade kvar till kvart över 1 för vi och våra barn va på teater, och jag fick vara med:) Älskar det!

Sen stack jag ut och red sen hem och sov 1 timme sen klockan 18,30 skulle jags tå pigg och glad på piraten det var någon nostalgi kväll.. Ganska trevligt men jag klara inte av sån musik (gammaldans musik)! Alkoholhandläggaren i karlskrona som höll i kursen Cicci och jag gick hade tydligen varit där och spanat in oss... Men ingen av oss hade sett han men han hade skrytit så med oss att vi var duktiga och trevliga och gjorde prcis som vi skulle.

Cicci och jag kom fram till att man kan inte slappna av någonstans hem;)

Kom hem vid halv 5 på morgonen och steg upp vid 9 och stack ut och red. Blev en ganska lång runda men hem till värmen och var tvungen att hem och sova men var inte klar i stallet före ca 2 så rusa hem och tvingas sova och hur lätt är det då???

Sen ringde Hebbe och ville att jag skulle komma hem till farmor och farfar, och vad gör man inte för den gull unge. Sen hopp in i dischen för vid 17,30 skulle jag försöka stå pigg och glad på Piraten igen för nu var det lördag coh då är det klassfest på jobbet.. Dom lir ganlare och galnare.

Katrin, Jonna och jag hade jobbat för mycket men jag var super pigg men vi typ kvart över två höll jag på att somna i personal rummet, tur Petra pratade konstant så jag inte unde slappna av:)


Kalrin, Jonna och jag var skit trött, övertrötta och helt slut i våra ben så vi blev så där galet flummiga ch skattade åt allt och alla!!


Stumberg som inte jobbat en minut innan 11 då resten av gänget kom stack så fort hon va klar! Men jag haffade henne och frågade snällt om hon kunde hjälpa mej att fylla kylen so i stort sätt var tom!

Hon tar en sort sen går fan skapet.. Nu har jag hotat chefen att om han inte säger till henne så ska vi andra få dubbel lön, hon för fan inte ett finger för mycket och det gör mej varnsinnig för vi andra sliter som djur och seciellt vi som jobbat så många timmar (Katrin, Jonna och jag)

Petra behövde jag inte säga till det bara faller naturligt.. vilket det är, men tydligen inte för alla!!!?


Stäälde klockan på halv 8 skulle träna klockan 11.. precis när jag skulle börja linda ben nummer tvp så fick jag sms från Anglika som va förkyld och inte ville förvärra det eftersom det regnade konstant igår!

Men jag och mammsen gav oss ut ändå:)

På kvällen dammsög jag och torkade golven sen somnade jag som en stock vid 11..


Tror jag ska sussa snart igen, har inte så mycket annat att gör. Då kan man sova som in Petra säger;)

Synd bara att jag tycker att sova är så tråkigt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards