Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Då gör vi ett nytt försök!

Av Therese Olsson - 23 augusti 2009 22:09

Jaha, då har jag ÄNTLIIIGEN fått tillbaka min älskade data.

Han slutade funka i Juli och dom lovade att den skulle vara klar den 27.. nu en månad senare va den klar! Grattis on off att ni är så off!

Dom lovade att mina bilder skulle sparas men efter att snokat runt i datan någon timme har jag fortfarande inte hittat dom! Är mina bilder borta ligger dom väldigt risigt till!!! Det är bilder på min bebis när hon va minuter gamal så bäst för on off att dom inte ha tagit bort dom.


Ja då är väl det bara att tyvärr konstatera att sommaren tyvärr börja lida mot sitt slut, blir ledsen bara man tänker på det!

Men bara att hoppas att nästa sommar blir bättre och framför allt  varmare och soligare.

Hade tre veckor semester, va väl behövligt till alla!!!

Vi va tröttna och slitna hela högen.. men har hel semester hade jag blivit för rastlös så blev jobb onsdagar fredagar och lördagar på piraten.

Första helgen å semestern va det årets höjdpunkt: Falstebo!

Mamma, pappa oh jag åkte ner på lördag morgonen och kom hem precis så jag hann kasta me i duschen och köra så det rykte till piraten.

Men köpte världens finaste schabrak iaf med stall loggan på:)

Fick även en ny mobil för att min va så sönder, så nu kommer Natalja blir glad när jag kan uppdatera lite bilder för att jag har en ny mobil som funkar:)

Vad köpte jag mer.. ja som vanligt för mycket iaf!

Sen susade jag bort till dressyren och fick mycket bra tips av att kolla!

Hann dessutom med att gråta en skvätt där nera.. Dom tackade av Briar och det va så snyggt. Alla stod upp klappade och jag va inte ensam att gråta. Fick många fian kort som kommer när jag laddat kameran!

Men en dag är för lite att vara där så nästa år åker jag och grannen nog ner lördag och stanna kvar till söndag!:) Längtar redan.. jag är som Petra- litte typ ett år före i planeringen!


Hann också med att måla huset i sommar!

Är ju tyärr målat i falu röd färg.. vill så gärna ha ljus grått mid mörk grå knutar  men lite rött sätter färg på dagen:)

Tack snälla älskade stoebo Stefan för all hjälp!!!

Ganske kul faktisk!

Sista veckan var jag i Tosselilla en dag med storebro plus tjej och barn och min andra stoebo plus tjej.. kände mej lite som femte hjulet!

Aldrig mer rättare sagt!


Sen har jag nog inte hunnit med så mycket mer- mer än ridit då!

Roxette har varit välsigt fin i sommar och träningarna har gått perfekt!!

Vill passa på att tacka Elin, Petra och Katrin för ert stöd när det va lite jobbigt!!!

Men nu är vi igång igen.. hästarna är hemme och gå på dom görna ängarna! Mamma envisas ju med att ha dom på bete som litte flera kilometer bort och jag är inte så glad för det! Men nu är som som sagt hemma och Tekkla växer så det knakar.. är typ dm kortare än Roxette nu och hon är snart 1,5 år! Hur ska detta sluta?!?


Till sist- denna sommaren har varit riktigt skadad--

Började med att jag fick en Tekkla på sidan av vristen och en snygg liten spricka och sen har jag haft ganske ont i fotn sen dess när jag böjer den för mycket åt sidan gör det fortfarande ont. Förra lördagen var det dags igen, jag stod och skar frukt och fort gick det (som vanligt) och stod och pratade med en kompis och en spännade sak och vips så va en bit av tummen väck!

Kom lite tårar fram till Crille kom och tog hand om mej! ÅH denna karl, täck om någon mer hade varit som han! Han är den snällaste karln som går på denna jord! Skulle behövt åka in och sy men rädd för sjukhus som jag är så kom jag på ett bra argument att det finns ju dom som ha det värre så jag intalade mej det och åkte aldrig in vilket jag lovar göra nästa gång! Ont gjorde det iaf.. Går den en tjock tumme nu där det saknas en hel del tumme?

Ingen som har en för mycket?


Igår kom min kompis hem till mej som varit utomlands och jobbat i tre månader har dock kännts som en hel evighet! Vi satt och drack massor med goda drinkar för shooten hon gjorde va inte det minska god- den kom upp igen! bläää.

Sen gick vi ut och täck så trevligt vi hade.


Men nu måste jag fortsätte leta efter bilderna sen blir det diska och sen krypa i säng...


Skåla man så dricker man!

 
 
Ingen bild

storebror

24 augusti 2009 21:34

neee du är den mest älskade syster som finns å du var en mkt viktig kugge på tosselila =) hahaha ja den här dator färden har jag hört uddateringar varje måndag eller onsdagar =)=)=) =P
jahaa men nu har du massa att skriva om efter sommar uppehållet =P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards