Direktlänk till inlägg 25 november 2009

I söndags var det äntligen dags..

Av Therese Olsson - 25 november 2009 19:30

Började med att rida Zara i lördags, hon traskade snabbt genom hagen och mötte mej på halva och ve kommer och springer efter om inte ROXETTE!

Pyttsan hon kan minsann få sin lilla knäsvaga matte att tycka såååå synd om henne!

-Du är då inte det minsta halt sa jag till Roxette, bara vänta du tills i morgon då ska du nog minsann få traska ut!

Zara hade mycket spring i benen och det vet vi alla hur det kan gå...

Sammarbeta kurs?? Någon som har en sett en sån för hästar? I så fall boka en plats åt Zara.. Kämpade väl i si så där en timme att få henne att koppla av och sänka huvudet och när hon väl gjorde det så var det något som knakade i skogen och det va betydliget mer intressantare än någon lite sparv so satt upp på henne och mest krävde tråkiga saker av henn.. Humm!

Galoppen då? Jo om det är någon som vill testa rida byten i varje kan ni höra med mamma om ni får gallopera Zara 10 steg för det betyder 9 galoppombyten.

Kul, men denna häst har inte lärt sig att man ska göra det när RYTTAREN säger till!

Mockade alla tre boxarna och Tekkla fick mer spån, går ca 5 kärror i veckan till henne, minst! (hoppas inte pappa ser detta):)


Så äntligen söndag och jag var först hemme coh lekte med Sebbe en stund och när han åkte tog jag in min lilla pytte häst!

Lindade BoT lindor och klädde på henne ordenligt eftresom det bara skulle bli skritt..

Red henne i ca 20 min i endast skritt som sagt och hon gick lite ojämnt, men kan beror på att hon är stel för det blev bättre längs vägen!

Pigg som en lärka!

Nu är det bara att sätta i gångt lungt och fridfullt och hoppas att allt går vägen för en gångs skull!

Men hon har ju fortfarande lindor på natten, brukar ha det men hon är fortfarande lite svullen...


Idag har jag tagir sprutan, Åh herregud vad jag är sprut rädd!! Tack alla barn på jobbet som peppat mej idag. Höll dock på att svimma ändå!

Men jag tror inte jag känner något mer än möjligtvis lite svullen och spännd så det är nog ingen fara...

Så nu är det ingen risk att jag nöffa!!! Phuuu...


Från min kära kollega Therese:

Till alla kvinnor.

För att undervika svininfluensan måste du neka att ha sex med mammagrisar, soff-grisar, skitgrisa och gamla grisar. Sprid  detta vidare till så många kvinnor som möljigt så att vi får ett slut på svineriet!Skrattande


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 14 februari 2011 21:08

Finner inga ord för denna helg.. Jag skickar en stor tacke och kram till man och hennes två barn! Även en bamse kram till min älskade tränare A som var på plats när allt hände och fick se sin bästa vän i ett skick som ingen vill mötas av..   ...

Av Therese Olsson - 22 november 2010 22:10

Kom bara på nu att nu är det över ett år sedan.. 11:e november förra året gick Roxette omkull och sedan dess har man befunnit sig i en bubbla av hopp lycka och tårar! Alla mål alla träningar alla tävlingar framför allt hoppet att hon skulle bli f...

Av Therese Olsson - 23 september 2010 21:35

Grattis Tekkla på din namnsdag... Hennes andra namnsdag och den firade vi så klart..;)   Pappa var först, sen tränaren och sen massor med andra! Tjejen i affären tyckte mest jag var knäpp nr jag sa att jag skulle fira Tekkla för hon hade namnsd...

Av Therese Olsson - 5 september 2010 20:18

Ja det är full rulle kanelbulle i mitt liv just nu.. Händer saker konstant och inte nog med det jag tänker absolut för mycket. Där av jag inte hunnit med detta med bloggen. Men funderar på att starta en ny blogg och att den är lite mer seriös och f...

Av Therese Olsson - 21 juni 2010 21:22


Måste först och främs säga att idag fyller Roxette 19år! För precis en månad sen fyllde Tekkla 2år.. Varit på kalas idag, mycket trevligt! --- Vill passa be alla läsare om förlåtelse för min JÄTTE dåliga uppdatering, men hände lite för mycket...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards